مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: از اول فروردین امسال، کود‌های شیمیایی فسفاته و پتاسه با قیمت جدید و کمتر از قبل در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: در رابطه با تغییرات قیمت کود‌های فسفاته و پتاسه در سال‌های اخیر میانگین مصرف کود‌های شیمیایی در کشور ما نسبت به میانگین جهانی تقریباً نصف است و از ابتدای سال ۹۰، با اقدامات آموزشی و ترویجی شاهد رشد مصرف کود‌های شیمیایی در راستای افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی هستیم.

بهروز الیاسی افزود: علیرغم مخالفت وزارت جهاد کشاورزی، در ابتدای سال ۹۸ با تغییر نرخ ارز تخصیصی به کود‌های شیمیایی و نهاده‌های کشاورزی مواجه شدیم که قیمت کود‌های شیمیایی را ۵ برابر افزایش داد.

او می گوید: در دو سال اخیر مصرف کود‌های پتاسه و فسفاته در کشور کاهش معناداری داشته است و میزان مصرف از نصف میانگین جهانی به کمترین میزان مصرف رسید که بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی موثر بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: وزارت جهاد کشاورزی و دولت سیزدهم موضوع قیمت کود را به عنوان یک دغدغه در دستور کار قرار دادند و در ۴ ماه گذشته طی جلسات متعدد، تصمیم بر کاهش قیمت کود‌ گرفته شد و طبق دستور وزارت جهاد کشاورزی، اول فروردین ۱۴۰۱، کود‌های شیمیایی فسفاته و پتاسه با قیمت جدید در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و این کاهش قیمت عیدی وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان است.

الیاسی افزود: کاهش قیمت کود‌های فسفاته و پتاسه از ۳۰ درصد تا ۵۶ درصد متغیر است، اما به طور میانگین ۴۵ درصد کاهش قیمت خواهیم داشت که به نظر می‌رسد استقبال خوبی توسط کشاورزان داشته باشیم که این تغییر قیمت بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی و در نهایت بر سلامت جامعه موثر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار