رئیس کل دادگستری استان همدان گفت:شهروندان مراقب فریب وعده‌های کلاهبرداران با عنوان ثبت نام خودرو، مسکن یا سوددهی بالا باشند.

محمدرضا عدالتخواه گفت: مطابق تأکید وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگانی از قوه مجریه و قوه قضائیه در روز‌های گذشته نباید به صورت غیرقانونی و در اراضی ملی و زراعی آجری روی آجر بنا شود و براین اساس تخریب بنا‌های تکمیل شده به منظور اجرای قانون و برخورد قاطع با متخلفین از اهمیت زیادی برخوردار است.

چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: در افکار عمومی این سئوال مطرح است در موضوع تخریب ویلا یا ساختمانی چرا در ابتدای کار اقدام پیشگیرانه نشده است و به همین منظور ضرورت دارد قبل از آغاز ساخت‌وساز توسط افراد سودجو، با اقدام به موقع جهاد کشاورزی و ضابطین از این دست تخلفات طبق قانون ممانعت شود.

عدالت‌خواه گفت: نباید به منظور برخورد  با قلع و قمع‌های غیرمجاز مقطعی نباید موجی برخورد کرد و در تخریب ساختمانی علاوه بر باقی ماندن نخاله‌های ساختمان، زمین دیگر قابلیت زراعی، باغ یا مرتع بودن خود را از دست داده و تبدیل به انبوهی از نخاله‌های ساختمانی، آهن و سیمان می‌شود، از طرفی دیگر نیز مالک پس از مدتی ممکن است از غفلت مسئولان استفاده کرده و دوباره شروع به احداث بنا می‌کند.

به گفته او متولیان امر باید هنگام شکایت، مطالبه خسارت زمین را نیز درخواست کنند و از این پس دادخواست تخریب یا قلع و قمع بدون مطالبه خسارت زمین ثبت نخواهد شد و دستگا‌ه‌های متولی باید هزینه‌های تخریب بنا، جمع‌آوری نخاله‌ها، احیاء زمین به حالت پیشین خود محاسبه کرده، در دادگاه از فرد خاصی مطالبه کنند و در صورت عدم مطالبه خسارت از سوی دستگاه، مسئول مربوطه باید پاسخگو باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار