رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: اسکله‌های گردشگری نوار ساحلی قشم به دلیل وزش باد شدید و دریای مواج از روز یکشنبه تا سه روز تعطیل است.

علی اشتری گفت: در این راستا تمام سفرهای تفریحی از اسکله‌های کندالو  و شیب‌دراز به سمت جزیره هرمز ممنوع است.

به گفته او هم اکنون سرعت بادهای جنوب غربی تا شمال غربی به ۳۲ نات و ارتفاع موج به هشت پا رسیده که این وضعیت تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: همچنین گرد و غبار محلی دید افقی را در دریا تا سه کیلومتر کاهش داده.

اشتری گفت: در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه خطر غرق شدن شناگران و شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی، آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد.

او می گوید: بومیان و گردشگران در روزهای طوفانی از شنا در دریا به صورت جدی خودداری کنند و در روزهای غیر طوفانی نیز در مکان‌هایی که اکیپ غریق نجات وجود دارد به شنا بپردازند.

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: فعالیت اسکله‌های گردشگری در خط شمالی جزیره به ویژه در جنگل‌های حَرّا در این روزها تا اطلاع بعدی ادامه خواهد داشت.

او می گوید: همچنین تردد از بندرمسافری قشم به مقصد بندرعباس و هرمز و نیز تردد در مسیر لافت و پل نیز دایر است.

اشتری گفت: البته پایش دریا به صورت مستمر انجام می‌گیرد و در صورت وجود مشکل، امکان تعطیلی مقطعی در اسکله‌ها و بنادر در خطه شمالی نیز وجود دارد.

به گفته او  با توجه به اینکه امنیت جان مسافران در اولویت قرار دارد از مردم درخواست می‌شود تا در روزهای یکشنبه تا سه شنبه از تجمع در اسکله های گردشگری شیب دراز و کندالو خودداری کنند.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.