از ۲۵ اسفند تاکنون حدود ۳۶۹ هزار وسیله نقلیه وارد استان شده که این آمار نشان‌دهنده رشد ۶۹ درصدی ورود مسافران نسبت به سال گذشته است.

 مهدی دوستی استاندار هرمزگان  گفت: تنها در روز دوم فروردین حدود ۵۷ هزار وسیله نقلیه وارد استان هرمزگان شد.

وی گفت: با توجه به اینکه استان هرمزگان قطب گردشگری دریایی کشور محسوب می‌شود، شاهد سفرهای دریایی یک میلیون و ۸۳ هزار نفر با شناورها به جزایر استان بوده ایم.

استاندار هرمزگان گفت: تمرکز مسافرانی که از طریق دریایی به جزایر سفر کردند بیشتر بر روی جزایر قشم، کیش و هرمز به عنوان قطب‌های جدید گردشگری دریایی ایران بود که رشد ۳۰۶ درصدی را در این حوزه داشتیم.

دوستی گفت: آمار سفرهای دریایی به طور معمول نسبت به سایر سفرها دقیق‌تر بوده، چرا که پروسه تردد با شناورها سختگیرانه‌ و الزام به استفاده از کدملی وجود دارد. بنابراین ما در حوزه سفرهای دریایی شاهد یک میلیون و ۸۳ هزار کدملی منحصر به فرد بودیم.

وی گفت: آمار ورود به جزایر با خودرو نیز ۱۶۴ هزار خودرو بوده که نسبت به سال قبل ۳۵۲ درصد و نسبت به سال ۹۸ حدود ۳۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

استاندار هرمزگان گفت: کارگروه احصا نیز برای شناسایی نواقص و کمبودها نیز تشکیل شده چرا که موج سفرهایی که وارد استان شده‌اند آرزوهای ما را در حوزه‌های گردشگری برآورده کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.