نظامیان روسی در سی و یکمین روز حمله به اوکراین موفق شدند در عمق خاک این کشور پیشروی هایی را به ثبت برسانند.

سی و یکمین روز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در حالی آغاز شد که نظامیان این کشور همچنان به عملیات گسترده نظامی خود از 4 جبهه در خاک عمق خاک این کشور ادامه می دهند. 

در میدان دیپلماسی، همانند روزهای گذشته مقامات آمریکایی و متحدانش عملیات نظامی روسیه را محکوم کرده و وعده دادند موج تحریم های جدیدی را علیه مقامات روسی و اقتصاد این کشور اعمال کنند. با این حال، کارشناسان می گویند تحریم های اقتصادی غرب علیه روسیه تا زمانی که شامل بخش انرژی این کشور نشود نمی تواند کارساز باشد. 

با این حال، در میدان نظامی شرایط بسیار متفاوت است. کشورهای غربی و عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرده اند تحت هیچ شرایطی حاضر به ورود مستقیم به جنگ اوکراین نیستند. این کشورها همچنین درخواست های کی یف برای دریافت تسلیحات پیشرفته و سنگین همچون سامانه های دفاع موشکی، جنگنده و تانک را بی پاسخ گذاشته اند. در عوض موشک های ضدتانک از جمله تسلیحات رایجی است که کشورهای غربی در حال ارسال به اوکراین هستند. 

با این وجود، نیروهای روسی هم اینک از جبهه شرق، جبهه جنوب، و نیز دو جبهه شمال شرقی و غربی (از خاک بلاروس) به پیشروی های خود در خاک اوکراین ادامه می دهند. براساس برآوردهای انجام شده نیروهای روسی کمتر از 25 کیلومتر تا مرکز کی یف، پایتخت اوکراین فاصله دارند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده است مقامات غربی بارها از وی خواسته اند که کشور را ترک کند، اما وی همچنان در کی یف خواهد ماند و به مبارزه با نیروهای متجاوز روسی ادامه خواهد داد. 

محبوس شدن کشتی‌ها در اوکراین به دلیل مین‌گذاری

وزارت دفاع روسیه: ۶۷ کشتی خارجی در بنادر اوکراین به دلیل تهدید گلوله‌باران و مین‌های دریایی اوکراین محبوس شده‌اند.

۲ سال پیش
مقام اوکراینی: آماده جنگ هستیم

معاون وزیر خارجه اوکراین در گفتگو با الجزیره: همچنان در حال مذاکره با آمریکا و انگلیس برای دریافت حمایت نظامی هستیم. ما آماده جنگ برای سرزمین و آینده خود هستیم و از حمایت شرکا سپاسگزاریم.

۲ سال پیش
بایدن: کمک ما به اوکراین تاثیر کوبنده‌ای بر روسیه داشت

رئیس‌جمهور آمریکا: ما قبل از حمله روسیه به اوکراین کمک هایی به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار از جمله کمک های نظامی به اوکراین ارسال کردیم، کمکی که به اوکراین ارائه کردیم، تأثیری کوبنده بر نیروهای روسیه داشت.

۲ سال پیش
شنیده شدن صدای انفجار از جنوب اوکراین

خبرنگار الجزیره تایید کرد صدای انفجاری در میکولایف واقع در جنوب اوکراین شنیده شده است.

۲ سال پیش
دومای روسیه: سطح فرهنگی سران آمریکا نزدیک به صفر است

رئیس امور بین الملل دومای روسیه در واکنش به قصاب خوانده شدن پوتین از سوی بایدن: زرادخانه دیپلماسی آمریکا و سطح فرهنگی سران آن به سرعت در حال نزدیک شدن به صفر است. سخنرانی توهین آمیز بایدن علیه پوتین نشان از هیستریکی بودن آمریکاست.

۲ سال پیش
انهدام یک هوایپمای اوکراینی از سوی روسیه

وزارت دفاع روسیه: یک راهپیمایی اوکراینی که از دریای سیاه به سمت شهر سواستوپل در کریمه می رفت را منهدم کردیم.

۲ سال پیش
ادعای اوکراین درخصوص همکاری نظامی روسیه و بلاروس

ستاد کل اوکراین ادعا کرد: ما متوجه افزایش پروازهای حمل و نقل هوایی نظامی از روسیه به بلاروس شده ایم.

۲ سال پیش
آمادگی خارکیف برای مقابله با روسیه

رئیس اداره منطقه‌ای خارکیف: ما منتظر موج دوم تشدید تنش روسیه هستیم و برای آن آماده هستیم.

۲ سال پیش
پنج مجروح در حمله راکتی به لویو

 خبرگزاری فرانسه: دو حمله راکتی به محدوده شهر لویو در اوکراین، پنج مجروح بر جای گذاشت.

 
۲ سال پیش
احتمال اصابت موشک به انبار نفت لویو

آر تی: تصاویری از لویو منتشر شده  که دود غلیظ از آن بلند شده و احتمالا پیامد اصابت موشک به انبار نفت نیروهای نظامی لویو اوکراین است.

 
تشدید تحریم‌ها علیه روسیه و ۲۰ برابر شدن بهای گاز در اروپا
۲ سال پیش
سه انفجار در شهر لویو اوکراین

تی آر تی: سه انفجار قوی در نزدیکی شهر لویو در غرب اوکراین رخ داده است.

خبرنگار الجزیره در لویو نیز از شنیده شدن صدای انفجار و بلند شدن دود در لویو خبر داد.
۲ سال پیش
بایدن: آمریکا فقط ۱۰۰ هزار پناهجوی اوکراینی را قبول می‌کند

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد: آمریکا باید با پذیرش حدود ۱۰۰ هزار پناهجو از اوکراین، نقش خود را در بحران انسانی ایفا کند. ثبات اروپا برای آمریکا مهم است و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که امنیت اروپا مختل شود. ناتو کاملا متحد است، هیچ تفاوتی در دیدگاه‌ها وجود ندارد.

۲ سال پیش
بورل: تمام تلاشمان را برای جلوگیری از جنگ می‌کنیم

جوزپ بورل در مصاحبه با الجزیره: تعهد ما به حمایت از اوکراین یک وظیفه اخلاقی است و ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش جنگ انجام خواهیم داد. تحریم‌های روسیه برای تأثیرگذاری به یک کوتاه مدت و میان‌مدت نیاز دارد و روبل حدود ۴۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

۲ سال پیش
مقام اروپایی: جنگ به مرز اروپا رسیده است

 کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه الجزیره: جنگ به مرزهای اروپا رسیده و عواقب آن برای ما بزرگ است. ما هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم تا از تشدید درگیری در اوکراین جلوگیری کنیم.

۲ سال پیش
عدم موفقیت ترکیه در گردآوری روسای جمهور روسیه و اوکراین در این کشور

وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با الجزیره: ما به عنوان یک کشور میانجی تلاش کردیم وزرای خارجه روسیه و اوکراین را گرد هم بیاوریم اما تاکنون نتوانسته ایم این کار را انجام دهیم. رئیس جمهور ترکیه پیشنهاد کرد در صورت توافق دو طرف، روسای جمهور روسیه و اوکراین در ترکیه دیدار کنند.

۲ سال پیش
مقام اوکراینی: روسیه می‌خواست ۳ روزه اوکراین را اشغال کند

معاون وزیر امور خارجه اوکراین: روسیه قصد داشت ظرف 3 روز کشور ما را تصرف کند، اما در محاسبات خود اشتباه کردند. روسیه در حال جابجایی نیروهای خود و اشغال جنوب شرقی کشورمان است. 

۲ سال پیش
خنثی‌سازی حمله نیروهای روس به ساحل غربی دریای سیاه در اوکراین

فرماندهی عملیات جنوب اوکراین ادعا کرد نیروهای این کشور حمله نیروهای روس به ساحل غربی دریای سیاه در اوکراین را ناکام گذاشتند.

۲ سال پیش
رئیس‌جمهور آمریکا وارد لهستان شد

سی جی تی ان: «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکا، پیش از مذاکرات برنامه ریزی شده با «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان، وارد کاخ ریاست جمهوری در ورشو شد.

۲ سال پیش

مکسیم الطوری خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در گزارشی از روند درگیری‌ها در ماریوپل به حضور و نقش نیرو‌های چچن در درگیری‌ها پرداخت و گفت: نیرو‌های چچنی در قالب نیرو‌های ارتش روسیه که بخش‌های زیادی از ماریوپل را تحت کنترل خود در آورده اند، نقش مهمی در درگیری‌های این شهر ایفا می‌کنند.

۲ سال پیش
وزرای خارجه و دفاع اوکراین و آمریکا با یکدیگر دیدار می کنند

دمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «به همراه وزیر دفاع اوکراین با آنتونی بلینکن و لوید آستین همتایان آمریکایی خود در ورشو دیدار می‌کنیم. این دیدار به ما اجازه می‌دهد تا به دنبال تصمیمات عملی در حوزه سیاسی و دفاعی برای تقویت توانایی اوکراین به منظور مقابله با تهاجم روسیه باشیم.»

۲ سال پیش
آخرین بهای نفت در آخرین معاملات بازار جهانی

پایگاه اینترنتی اویل پرایس بهای نفت در بازار معاملات نفتی جهان را تا ساعت ۱۴:۴۰ روز شنبه ۲۶ مارس ۲۰۲۲ به وقت تهران به شرح زیر اعلام کرد:
بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با یک دلار و ۵۶ سنت معادل یک ممیز ۳۹ صدم درصد افزایش نسبت به معاملات ساعات گذشته، به ۱۱۳ دلار و ۹۰ سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال هم با یک دلار و ۶۲ سنت معادل یک ممیز ۳۶ صدم درصد افزایش نسبت به معاملات ساعات قبل، به ۱۲۰ دلار و ۶۵ سنت رسید.

بهای سبد نفت اوپک (انواع مختلف نفت خامی که توسط کشور‌های عضو اوپک تولید می‌شود) با یک دلار و ۷۸ سنت معادل یک ممیز ۵۲ صدم درصد افزایش نسبت به معاملات روز پیش به ارزش ۱۱۸ دلار و ۷۲ سنت معامله شد.

۲ سال پیش
شهروندان صرب در حمایت از روسیه و علیه ناتو تظاهرات کردند

به گزارش خبرگزاری تصویریِ راپتلی، هزاران تن از مردم صربستان با در دست داشتن پرچم روسیه، علیه ناتو و در حمایت از عملیات نظامی روسیه در اوکراین تظاهرات کردند.

۲ سال پیش

شهردار ماریوپل اوکراین گفت: درگیری خیابانی در مرکز شهر ادامه دارد.

۲ سال پیش

گازپروم، شرکت انرژی دولتی روسیه اعلام کرد که مطابق با درخواست مصرف کنندگان اروپایی به تامین گاز طبیعی از طریق اوکراین به اروپا ادامه می‌دهد.

این شرکت اعلام کرد که درخواست‌ها برای ۲۶ مارس ۱۰۹.۵ میلیون متر مکعب بود که نسبت به روز قبل ۱۰۵.۱ میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

۲ سال پیش
 نیروهای روسی وارد شهر اسلاووتیچ نزدیک چرنوبیل شده اند

خبرگزاری رویترز در خبری فوری اعلام کرد رئیس منطقه‌ای کی یف اعلام کرد نیرو‌های روسی وارد شهر اسلاووتیچ نزدیک چرنوبیل شده اند.

۲ سال پیش
لیندسی گراهام: اگر روسیه در اوکراین پیروز شود، چین بر تایوان مسلط خواهد شد

 لیندسی گراهام عضو جمهوریخواه سنای آمریکا، در سخنان خود در مجمع دوحه ۲۰۲۲ مدعی شد: ارتش روسیه در صحنه میدانی ضعیف می‌شود و باید حمایت نظامی از اوکراین را افزایش دهیم. به روس‌ها می‌گوییم اگر اقدام به حمله هسته‌ای کنید، با سرعت و قدرت به آن پاسخ خواهیم داد. ملت روسیه درک می‌کند که آینده پوتین بد خواهد بود و باید به سرعت وارد عمل شود.

او گفت: اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این جنگ پیروز شود، چین به سرعت بر تایوان تسلط پیدا خواهد کرد.

۲ سال پیش
معاون نخست وزیر اوکراین: توافق برای گشایش ۱۰ گذرگاه بشردوستانه

خبرگزاری رویترز در خبری فوری اعلام کرد معاون نخست وزیر اوکراین گفت: گشایش ۱۰ گذرگاه بشردوستانه برای روز شنبه توافق شده است

۲ سال پیش
زلنسکی: خواهان تزریق منابع مختلف انرژی برای کاهش تسلط روسیه هستم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی خود در نشست دوحه گفت:

  • روسیه در حال اعمال وحشیگری خود علیه کشور ما است و به استفاده از سلاح هسته‌ای و نابودی کشور ما تهدیدمی‌کند.
  • روسیه به دلیل الحاق کریمه و تجاوز به اقوام مختلف مجازات نشد.
  • ما با احتمال بحران غذایی به دلیل جنگ روسیه علیه کشورمان مواجه می‌شویم.
  • خواهان تزریق منابع مختلف انرژی برای کاهش تسلط روسیه هستم.
۲ سال پیش
روسیه: عملیات نظامی ما بر تکمیل آزادسازی دونباس متمرکز خواهد بود

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد:

  • عملیات ما تقریباً به طور کامل سیستم‌های دفاع هوایی و نیروی دریایی اوکراین را از بین برد.
  • عملیات نظامی ما بر تکمیل آزادسازی دونباس متمرکز خواهد بود.
  • اولویت ما این است که نیرو‌های هسته‌ای را در حالت آماده باش نگه داریم.
  • تلفات نیرو‌های اوکراینی به حدود ۳۰۰۰۰ نفر از جمله ۱۳۰۰۰ کشته رسید.
  • اوکراین به پناهگاه ۶۵۹۵ مزدور و تروریست خارجی از ۶۲ کشور تبدیل شده است و نیرو‌های ما آن‌ها را نابود خواهند کرد.
۲ سال پیش

معاون نخست وزیر اوکراین گزارش داد:روز جمعه ۷۳۳۱ نفر از جمله ۴ هزار نفر از ماریوپول از طریق گذرگاه های بشردوستانه  از این کشور خارج شدند.

۲ سال پیش
حضور احتمالی زلنسکی در مراسم اسکار

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از روزنامه نیویورک پست گزارش داد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در حال مذاکره با آکادمی علوم و هنرهای سینمایی است تا در نود و چهارمین مراسم اهدای جوایز اسکار حضوری ویدئویی داشته باشد.

به گفته منابع این نشریه، تصمیم گیرندگان آکادمی هنوز در حال بررسی هستند که زلنسکی چگونه در این برنامه حاضر شود. همچنین برای منابع مشخص نبود که آیا او به صورت زنده حاضر می‌شود یا از یک پیام از پیش ضبط شده استفاده می‌کند.

گفتنی است نود و چهارمین مراسم اهدای جوایز اسکار فردا (یکشنبه) پخش می‌‌شود.

۲ سال پیش
سفیر روسیه: آمریکا باید پاسخگوی جنایات جنگی خود باشد

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا گفت: واشنگتن باید به دلیل تخریب شهرها و کشتار ده‌ها هزار نفر در یوگسلاوی، افغانستان، عراق، لیبی و سوریه متهم شود.

او گفت: عملیات ویژه روسیه با هدف پایان دادن به نسل کشی طولانی مدت غیرنظامیان در دونباس و خلع سلاح نئونازی ها در اوکراین است. زمان آن رسیده است که درک کنیم که کشور ما، بر خلاف آمریکا هر کاری را برای توقف جنایات جنگی انجام می‌دهد.

به گفته آنتونوف، تحریم های جدید با هدف «ویران کردن اقتصاد و تضعیف وضعیت سیاسی» در روسیه انجام می شود. وی گفت: «مقامات آمریکا با پایمال کردن شعارهای خود در مورد آزادی بیان و دموکراسی، می‌خواهند مخالفان خود را محدود کنند».

سفیر روسیه وعده داد که «حملات تحریمی زنجیره ای» در نهایت در دستیابی به هدف خود شکست خواهند خورد.

۲ سال پیش

وال استریت ژورنال گزارش داد، آمریکا شرکت هایی را که برای ارتش و سرویس های اطلاعاتی روسیه فناوری مهیا می کنند، تحریم می کند.

۲ سال پیش
مدودف: تحریم‌های غرب بر مسکو تاثیر نمی‌گذارد

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت: «احمقانه» است که تصور کنیم تحریم‌های غرب علیه شرکت‌های روسیه می‌تواند بر دولت مسکو تأثیر بگذارد.

مدودف در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت: تحریم‌ها تنها جامعه روسیه را تحکیم کرده و باعث نارضایتی مردم از مقامات نمی‌شود.

غرب مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرده است. برخی از تحریم‌ها به طور خاص بازرگانان میلیاردر را هدف قرار داده که گمان می‌رود نزدیک به ولادیمیر پوتین باشند.

۲ سال پیش
هدف روسیه در اوکراین دیگر کی یف نیست

مسکو اعلام کرد از این پس در اوکراین به دنبال تمرکز بر سرزمینهایی است که مردمانش خواستار استقلال و جدایی از دولت مرکزی اوکراین هستند.

دولت روسیه در ادامه تاکید کرد: از این پس تنها مناطق شرقی اوکراین در اولویت کاری نیروهای مسکو قرار دارد.

در همین حال مقامات آمریکایی ادعا کردند روسیه دیگر کنترل شهر خارسون به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای اوکراین را در اختیار ندارد.

۲ سال پیش
رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه: اهداف مرحله نخست عملیات در اوکراین محقق شده اس

رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد: اهداف مرحله نخست عملیات در اوکراین محقق شده است.

رودوسکوی گفت: هدف اصلی مرحله اول عملیات به طور کلی محقق شده است. ظرفیت رزمی نیرو‌های مسلح اوکراین به میزان قابل توجهی کاهش یافته است که این موضوع این امکان را فراهم می‌کند تلاش‌های اصلی خود را برای دستیابی به اهداف اصلی یعنی آزاد سازی دونباس متمرکز کنیم.

۲ سال پیش
ارسال کمک های بشردوستانه انگلیس برای مردم اوکراین

دولت انگلیس اعلام کرد پس از درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای ارسال مواد غذایی و ملزومات حیاتی قرار است بسته ای به ارزش بیش از 2 و نیم میلیون دلار مایحتاج ضروری را برای مردم اوکراین که در مناطق مختلف در محاصره هستند ارسال کند.

انگلیس تاکید کرده حدود 25 کامیون غذای خشک غیرفاسد شدنی، مواد خوراکی کنسرو شده، آب و برخی کالاهای ضروری از طریق جاده و راه آهن از انبارهایی در لهستان و اسلواکی به شهرهای محاصره شده اوکراین ارسال خواهد شد.

دولت بوریس جانسون علاوه بر کمک های بشردوستانه یکی از حامیان تسلیحاتی دولت اوکراین محسوب می شود و تاکنون تسلیحات پیشرفته از جمله موشک های هدایت شونده ضدتانک به این کشور ارسال کرده است. آمریکا و متحدانش در ناتو می کوشند با ارسال تسلیحات به اوکراین، باعث فرسایشی شدن جنگ و وارد آمدن آسیب و خسارات سنگین به روسیه شوند. 

۲ سال پیش
یک مقام اوکراینی مدعی شد روسها در طرح ترور زلنسکی دست داشته اند

یکی از مشاوران ارشد وزیر دفاع اوکراین در گفتگو با سی ان ان گفت گروهی از نظامیان روسی در طرح ترور ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور و دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین دست داشته اند.

لوبکیوسکی در ادامه گفت: آنها می خواستند مقامات ارشد کشورمان از جمله رییس جمهور و نخست وزیر را ترور کنند. با این وجود، این گروه نتوانستند به هدف خودشان در اوکراین نائل شوند.

وی با بیان اینکه تمامی اسناد و مدارک لازم در این رابطه به دادگاه بین المللی ارائه شده گفت: به دلایل امنیتی و عملیاتی نمی توانیم اطلاعات بیشتری در این باره ارائه کنیم.

۲ سال پیش
مکرون از مذاکره با پوتین در مورد آخرین تحولات اوکراین خبر داد

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه گفت: ظرف 48 تا 72 ساعت آینده قرار است با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مورد وضعیت اوکراین و یافتن راه حلی برای کمک به مردم برای خروج از شهر محاصره شده ماریوپل گفتگو کنم.

مکرون اظهار امیدواری کرد فرانسه در این دور از گفتگوها بتواند روسیه را برای پایان دادن به تنش های نظامی در اوکراین متقاعد کند.

۲ سال پیش
سران اتحادیه اروپا: روسیه به تعهدات قوانین بین المللی احترام بگذارد

سران اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از روسیه خواستند تا به صورت کامل به تعهدات قوانین بین المللی از جمله حقوق بشردوستانه احترام بگذارد و از دستور اخیر دادگاه بین المللی کیفری پیروی کند.

۲ سال پیش
آلمان: به یک آتش بس فوری نیاز داریم

به گزارش خبرگزاری رویترز، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت: ما همگی توافق داریم که به یک آتش بس فوری در اوکراین نیاز داریم.

آلمان در راستای اعمال فشار بر روسیه برای پایان جنگ اوکراین تاکنون اقدام به اعمال تحریم های اقتصادی علیه مسکو کرده است. تعلیق بهره برداری از خط لوله نورد استریم 2 که به طور مستقیم گاز روسیه را به آلمان می رساند یکی از مهمترین اقدامات این کشور محسوب می شود. 

۲ سال پیش
حمله به مرکز فرماندهی نیروی هوایی اوکراین

مرکز فرماندهی نیروی هوایی اوکراین هدف حملات موشکی روسیه قرار گرفت.

ارتش اوکراین اعلام کرد روسیه روز جمعه با استفاده از موشک‌های کروز، به مرکز فرماندهی نیروی هوایی کشور (اوکراین) در Vinnytsia حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، مرکز فرماندهی نیروی هوایی ارتش اوکراین در صفحه تلگرام اعلام کرد، روسیه به سمت (این مرکز) چندین موشک شلیک کرد که برخی از آنها، با دفاع هوایی نابودند شدند. این مرکز افزود، موشک‌های دیگر به چندین ساختمان برخورد کردند که خسارت‌های زیادی را به جا گذاشتند.

بنابر اعلام این مرکز فرماندهی، پیامد‌های حملات موشکی روسیه درحال ارزیابی هستند. خبر حملات موشکی روسیه به مرکز فرماندهی نیروی هوایی اوکراین، به همراه عکسی اعلام شد که در آن قسمت تخریب شده ساختمانی آجری به چشم می‌خورد.

۲ سال پیش
اتحادیه اروپا: لوکاشنکو حاکمیت بلاروس را تضیف می‌کند

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در توئیتر خود نوشت جمهوری خلق بلاروس در سال ۱۹۱۸ استقلال خودش را اعلام کرد. امروز رژیم لوکاشنکو با کمک به جنگ روسیه در اوکراین و تکذیب آزادی‌های اساسی شهروندانش، حاکمیت این کشور را تضعیف می‌کند. بلاروسی‌ها درحالی که روز آزادی شان را جشن می‌گیرند آن چیزی را می‌خواهند که همه ما می‌خواهیم: صلح، آزادی و رفاه

هم اینک روسیه از از دو جبهه از خاک بلاروس در حال پیشروی به سمت کی یف، پایتخت اوکراین است. گرچه ارتش بلاروس در جنگ اوکراین مداخله ندارد، اما کشورهای غربی به دلیل آنکه این کشور خاک خود را در اختیار نظامیان روسی قرار داده است تحریم های سنگینی را علیه این کشور اعمال کردند. 

۲ سال پیش
شهر ماریوپل در دست نیرو‌های اوکراین

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندار منطقه دونتسک اوکراین اعلام کرد نیرو‌های اوکراینی هنوز کنترل شهر ماریوپل را در دست دارند.

۲ سال پیش
جهش 20 برابری بهای گاز مصرفی در اروپا

تشدید بحران در اوکراین و تهدید غرب مبنی بر تحریم گاز وارداتی از روسیه سبب شده، بهای گاز در مقایسه با پارسال در اروپا ۲۰ برابر شود.

ریشی سوناک، وزیر خزانه داری انگلیس در تشریح اصلاحیه بودجه سال مالی جدید این کشور در پارلمان گفت: ما باید برای بدتر شدن وضعیت اقتصادی و مالی آماده شویم.

سوناک با اشاره به پیش بینی ۸۳ میلیارد پوندی بهره بدهی‌های این کشور در سال مالی جدید آن را بالاترین رقم ثبت شده در این کشور دانست و افزود: به همین علت باید در میزان کمک‌های مالی و هزینه‌های عمومی سختگیرانه‌تر عمل کنیم.

گزارش‌های منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد هزینه‌های زندگی در غرب از جمله انگلیس، باز هم گران‌تر می‌شود و بهای هر بشکه نفت با تحریم نفتی روسیه به بالاترین میزان می‌رسد.

آمریکا و اتحادیه اروپا درصدد هستند تحریم‌ها علیه کرملین را به خاطر اشغال اوکراین، تشدید کنند و به همین علت، بهای هر بشکه نفت و نیز قیمت گاز در اروپا به ارقام بی سابقه‌ای خواهد رسید و بحران هزینه‌های زندگی این کشورها را به طور بی سابقه‌ای تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

۲ سال پیش

برچسب ها: روسیه ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۳۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
روسیه با بمباران هوایی، پدر داعش را در سوریه درآورد و برای آمریکا واروپا که خواهان رفتن اسد بودند گران تمام شد. حالا در این جنگ آمریکا و اروپا کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشیده اند و از طرفی هم با تحریم روسیه که مانند چاقوی دو لبه عمل کرده، ملت خودشان دچار مشکل شده است که در آینده ای نزدیک باید در خیابان ها با ملت خود بجنگند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
فکر نکنم بعد از این حرکت روسیه کسی از بقلیاش جرعت کنه ضد روسیه عمل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
روسیه نمیتواند پیروز در جنگ با اوکراین شود بلکه شکست غیر قابل باور خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۱۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین 160 جنگنده خوب روسی + 80 بالگرد جنگی مجهز
و 2000 تانک داشت که همه اش تا الان نابود شده
برای همین جنگ طول کشید

اما هدف بعدی روسیه (لهستان) هیچ سلاح دفاعی نداره
نیروی هوایی اش : فقط 20 فروند میگ + 40 تا اف١۶
نیروی دریایی اش: ناو جنگی هم ندارد!
نیروی زمینی اش: فقط 1000 تا تانک
موشک بالستیک هم بسیار کم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
روسیه مثل المان هیتلر نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
من حاضرم برم دنبال دستگیری پوتین . بودجه بدن من میرم میگیرم تحویل اکراین میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
ما به فارغ التحصیل جاسوس خانه شوروی پاتریس لومومبا اجازه جاکمیت بر ملت ایران و مسخره کردن ملت را نمیدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
جاسوسان و ماموران مخفی ک گ ب و روسیه جایی در ایرانیان ندارند و از بین میروند بزودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
ایران مستعمره روسیه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
زنده باد ایران مستقل و آزاد و زنده باد جمهوری اسلامی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
شکستی مفتضحانه در انتظار روسیه و عوامل روسیه در همه کشور ها هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
نوکران پوتین میگن ارباب به هم ریخته از ترس شکست سهمگین در اکراین به دادش برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
ارباب تون بایدنه پوتین فعلا حاکمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
ارباب شکست میخوره مثل استالین که دشمن بود و شکست خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
ارباب غرب گرا بایدنه پوتین سرورتون فعلا حاکمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
امیدواریم بهای سوخت در اروپای نژاد پرست هزار برابر شود
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۳۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
توسعه طلبی روسیه و همفکرانش برای احیای اتحاد جماهیر شوروی " منجر به ویرانی و آوارگی و قطحی زیادی خواهد شد.البته غرب هم دست کمی از شرق در ایجاد بحران ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
فعلا که هر چی بدبختی بوده زیر سر همین غرب بوده. روسیه رو هم همین غربیها تحریک کردند. البته مردم نژادپرست اوکراین هم با انتخاب یه صهیونیست به ریاست جمهوری در وضع پیش آمده مقصرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
مرسی خرسی
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
اروپا بایدبرای سرکوب تجاوزگر افزایش قیمتها را مثل ما مردم ایران باید تحمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۸:۱۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین دچار آسیب ها و خرابی های گسترده ای شده است .

روسیه هم با تحریم های وسیع و همه جانبه ای رو به رو شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
خودت گفتی یا کسی هم کمکت کرد
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۰۷:۳۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
سران اتحادیه اروپا خودشون تمام تعهدات وقوانین بین الملل را لگدمال کردند حالا از روسیه میخوان که به تعهدات بین المللی احترام بزاره؟رو که نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
سنگ پای لجنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
مثل برجام
آخرین اخبار