کاخ سفید: آمریکا قصد استفاده از سلاح شیمیایی را ندارد

یک مقام ارشد کاخ سفید با اشاره به تحولات کنونی در اوکراین، مدعی شد آمریکا تحت هیچ شرایطی از سلاح شیمیایی استفاده نخواهد کرد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، مدعی شد حتی اگر روسیه هم از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین استفاده کند، آمریکا از چنین سلاحی استفاده نخواهد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، جیک سالیوان با ادعای آنکه احتمال حمله روسیه به ناتو می‌رود، خطاب به خبرنگاران گفت: «اگر روسیه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند، هزینه سنگینی خواهد داشت، و من تنها می گویم آمریکا تحت هیچ شرایطی قصد استفاده از سلاح‌های شیمیایی را ندارد. آمریکا و ناتو برای این احتمال که روسیه حمله به قلمرو ناتو را انتخاب می‌کند، برنامه‌ریزی‌های اضطراری را انجام می‌دهند.»

 کاخ سفید همچنین   مدعی شد: «احتمال می‌رود، کره شمالی پس از آزمایش موشکی خود ذخایر بیشتری در انبار داشته باشد.»

این در حالیست که عملیات نظامی روسیه در اوکراین وارد ۳۰ امین روز خود شده است، و ساعاتی پیش وزیر خارجه رومانی مدعی شد: «ما از هرگونه حمله روسیه ترسی نداریم؛ زیرا رومانی یکی از اعضای ناتو است و ما تضمین‌هایی برای دفاع مشترک داریم.»

پلیس فنلاند نیز اعلام کرد سفارت روسیه درفنلاند در هفته‌های اخیر چندین مرتبه تهدید به بمبگذاری شده است.

همچنین «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد این کشور برای کاهش وابستگی گاز روسیه به اروپا کمک خواهد کرد، اما عواقب بسیاری اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
دم خروسش رو باور کنیم یا قسم حضرت عباسش رو ؟
آخرین اخبار