مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: پارسال بالغ بر ۵۶ هزار مورد بازرسی توسط گشت‌های مشترک این اداره کل انجام شده است.

غلامرضا سالاری گفت: این بازرسی‌ها با همکاری سازمان صمت، اتاق اصناف، شبکه‌های بهداشت، استاندارد، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و ... در سطح استان انجام و بر تولید و توزیع کالا‌های اساسی متمرکز بوده است.

او از گشت‌های مشترک با هدف پیشگیری از وقوع تخلف انجام می‌شود از تذکر به ۲۶ هزار واحد صنفی و تولیدی خبر داد و گفت: هر چند قانونگذار دستگاه‌های متولی نظارت را مشخص کرده و سازمان تعزیرات حکومتی نیز بعنوان یک نهاد شبه قضایی، رسیدگی به پرونده‌های تخلفات را به عهده دارد ولیکن رویکرد جدید سازمان تعزیرات حکومتی تشدید گشت‌های مشترک بمنظور حمایت از اقشار ضعیف جامعه و نظارت و اشراف بر تولید و توزیع کالا‌های اساسی مورد نیاز شهروندان است.

عضو ستاد تنظیم بازار استان به افزایش تعداد اکیپ‌های مشترک بازرسی و تشدید گشت‌های نظارتی از نیمه دوم سال گذشته اشاره و گفت: پرونده‌های متشکله در این بازرسی‌ها که با حضور قاضی تعزیرات حکومتی انجام می‌شود در راستای اثر بخشی هر چه بیشتر با سرعت رسیدگی و مجازات‌های سنگین تری برای متخفلفان اعمال می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس سامانه ۱۲۴ سازمان صمت و ۳۲۳۴۰۰۰ اتاق اصناف را پل ارتباطی با شهروندان اعلام کرد و گفت: به حداقل رساندن میزان تخلفات نیازمند یک عزم همگانی اعم از دستگاه‌های متولی سیاستگذاری و نظارت است که در این اثنا نظارت مردمی بعنوان مهمترین و اثربخش‌ترین مولفه نظارتی تاثیر بسزایی در این مهم دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.