استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید ضریب افزایش ایمنی شهر‌ها بویژه شهر زاهدان ارتقا یابد.

حسین مدرس خیابانی در جلسه بررسی افزایش ایمنی شهری در پی ارائه گزارش کمبود تجهیزات آتش نشانی، بر افزایش ضریب ایمنی با استفاده از تامین تجهیزات و برآورده ساختن ملزومات مورد نیاز تاکید کرد.

استاندار گفت: تامین نردبان ۳۲ متری، خرید تجهیزات تخصصی، خرید ماشین آلات آتش نشانی و همچنین تامین نیروی انسانی از مهمترین درخواست‌های سازمان آتش نشانی زاهدان است که این جلسه برای بررسی و ارائه راهکار در این خصوص تشکیل شده است.

مدرس خیابانی گفت: در این راستا ۳ ایستگاه آتش نشانی توسط راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین یک پایگاه توسط شهرداری زاهدان احداث می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان، همچنین نصب شیر‌های هیدرانت آتش نشانی در زاهدان را خواستار شد و اظهار داشت: ۳۰ عدد از شیر‌ها بر اساس تفاهم‌نامه موجود بین شرکت آب و فاضلاب و سازمان آتش نشانی تا آخر خردادماه و ۱۵۰ عدد شیر دیگر تا پایان سال ۱۴۰۱ در سطح شهر و در اماکن پرخطر نصب شوند.

اوهمچنین تامین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان آتش نشانی را از محل نیرو‌های مازاد شهرداری زاهدان و همچنین تامین اعتبار جهت خرید تجهیزات تخصصی را مورد تاکید قرار داد.

ابراهیم شهریاری سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان نیز در ابتدا گزارشی از امکانات و خدمات ارائه شده و مشکلات و کمبود‌های آتش‌نشانی شهرداری زاهدان ارائه نمود و با اشاره به اینکه وجود تجهیزات و ماشین آلات مدرن از الزامات ارتقاء کیفیت و سرعت خدمت رسانی به شهروندان است گفت:کمبود تجهیزات آتش نشانی در بحران ها، فاجعه به بار می‌آورد، در همین راستا تأمین تجهیزات مورد نیاز سازمان آتش نشانی ضروری است.

شهریاری اظهار داشت، اینک عمده مشکل سازمان آتش نشانی این شهر کمبود تجهیزات و فرسوده بودن خودرو‌های آتش نشانی است که قیمت تجهیزات آتش نشانی بسیار گران است و با توجه به اینکه سازمان آتش نشانی از سازمان‌های بدون درآمد و هزینه بر است می‌طلبد به آن کمک کنیم و آن را به امکانات و تجهیزات مدرن و به روز مجهز کنیم.

وی با اشاره به افزایش سرعت تکنولوژی خاطرنشان کرد: از طرفی هم مشکلات شهر‌ها با توجه به افزایش جمعیت، از بُعد ایمنی افزایش یافته است که برخی از این مشکلات به واسطه عدم داشتن‌تائیدیه ایمنی اماکن و برخی هم به دلیل بی احتیاطی است و در هر صورت توان و کیفیت مقابله با وجود تجهیزات مورد نیاز، موضوع بسیار مهمی بر ایمنی هر شهر است.

شهریاری، ضمن تشکر از حضور استاندار در ایستگاه آتش نشانی و تشکیل این جلسه علیرغم تراکم کاری، در این دیدار، خاطر نشان کرد: حمایت و پشتیبانی از این سازمان باعث دلگرمی آتش نشانان و به تبع آن انگیزه و عزم آنان برای خدمت به مردم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار