امام جمعه های شهرستان های خراسان رضوی در خطبه های نمازجمعه خود از سخنان رهبر انقلاب درباره شعار سال جدید یاد کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه مه ولات گفت: اقتصاد پویا به یک کشور اعتمادبه‌نفس و احساس عزتمندی می‌دهد و در مقابل، ملتِ فقیر ملت کمر‌شکسته است.

او گفت: ریشه کن کردن فقر تنها از راه تولیدملی امکان دارد، با پول‌پاشیِ بی حساب و کتاب مشکل فقر در جامعه حل نمی‌شود.

امام جمعه مه ولات گفت: وقتی چرخه‌های تولید به حرکت درآید اشتغال ایجاد می‌شود، تورم کاهش می‌یابد، درآمد سرانه افزایش می‌یابد و سطح رفاه عمومی ارتقاء می‌یابد.

حجت‌الاسلام اسلامی گفت: اگر بخواهیم تولید ما رونق یابد، پایدار باشد، دارای صرفه اقتصادی و با کیفیت باشد، باید تولید مبتنی بر دانش و تحقیقات علمی باشد، در زمینه کشاورزی، دامداری، تولید نهاده‌های دامی و صنعت از تحقیقات علمی فاصله داریم.

خطبه های نمازجمعه شهرستان های خراسان رضوی

نمازجمعه تربت حیدریه

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، در آئین خطبه‌های نماز جمعه تربت حیدریه گفت: قرن چهاردهم قرن اقتدار اسلام و به انزوا کشیده شدن قدرت‌های پوشالی شرق و غرب بود و امیدواریم در قرن پانزدهم با ظهور امام عصر عجل الله شاهد کمال و کرامت انسانی برای جامعه بشریت باشیم.

او گفت: نوروز سلیقه ایرانی است که روز اول بهار را روز اول سال و عید ملی گرفته و این بدان خاطر است که فصل بهار امید به آینده روشن و نشاط و شادابی است.

رئیس حوزه علمیه تربت حیدریه گفت: دشمن با تبلیغات گسترده و با ابزار مختلف تلاش می‌کند یاس و ناامیدی در جامعه ایجاد کند، لذا در مقابل این حرکت دشمن باید جهاد تبیین داشته باشیم، البته نباید فقط جنبه دفاعی داشته باشیم بلکه باید با هجمه آفندی تبلیغات دشمن را خنثی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عصمتی گفت: بایدگفتمان امید و نشاط به آینده روشن را تبیین کنیم و سخنان و رفتاری که در جامعه باس و ناامیدی ایجاد می‌کند را کنار بگذاریم و با توکل به خداوند همه ناشدنی‌ها را تبدیل به شدن کنیم.

خطیب جمعه تربت حیدریه گفت: مشکلات و کاستی‌ها در جامعه را قبول داریم، اما باید بدانیم همه این مشکلات با حضور معنادار امت در جهاد با دشمن حل خواهد شد و این ملت بزرگ ایران تسلامی سربلند و پیروز خواهد بود.

او گفت: ثروت‌های مولد و خدادادی برای اشتغال آفرینی باید طوری برنامه ریزی شود که در خدمت جامعه و شرکت‌های دانش بنیان باشد.

خطبه های نمازجمعه شهرستان های خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.