مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از ضریب اشغال بالای ۸۰ درصدی واحد‌های اقامتی رسمی استان در روز‌های ابتدایی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

نادر فلاحی گفت: واحد‌های اقامتی استان اردبیل در سه روز نخست فروردین ماه ضریب اشغال بالای ۸۰ درصدی را تجربه کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در بازدید از واحد‌های اقامتی می‌گوید: با توجه به بهتر شدن شرایط آب و هوای استان و با بیشتر شدن ورود گردشگران به اردبیل انتظار می‌رود که در روز‌های آینده ضریب اشغال واحد‌های اقامتی به صد درصد برسد.

فلاحی گفت: از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ تا سوم فروردین ماه سال نو، ۱۸ هزار ۷۹۳ نفر در اقامتگاه‌های رسمی استان اردبیل اقامت داشته‌اند که این میزان رشد بسیار چشم‌گیری را در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل نشان می‌دهد.

او می‌گوید: ۴۶۸ هزار و ۳۰۹ تردد خودرویی در این مدت در راه‌های استان ثبت شده است و ۲ هزار و ۷۵ نفر نیز از موزه‌های سراسر استان بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل با اشاره به رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو، گفت: وجود تعداد ۴۳ هزار و ۱۰۸ جاذبه تاریخی، فرهنگی و تفریحی در استان اردبیل نشان دهنده ظرفیت بالای این استان برای قرار گرفتن در صدر مقصد‌های گردشگری کشور و انتخاب به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.