یک دادگاه نظامی در لبنان سمیر جعجع را بر سر درگیری‌های مرگبار اکتبر گذشته میلادی در بیروت متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک منبع قضایی لبنان و نیز شبکه تلویزیونی الجدید اعلام کردند که یک دادگاه نظامی در لبنان سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه را بر سر درگیری‌های مرگبار اکتبر گذشته میلادی در بیروت متهم کرده است.

فادی عقیقی، قاضی لبنانی در گفتگو با الجدید گفت جعجع را دو روز پیش و بر اساس ”اطلاعات تازه“ مربوط به رخداد‌های طیونه متهم کرده است.

مقصود او مرگبارترین خشونت خیابانی در بیروت در دهه گذشته بود که طی آن هفت نفر که همگی از حامیان گروه حزب الله بودند در درگیری‌های روز ۱۴ اکتبر میلادی کشته شدند.

جعجع اکتبر گذشته برای شرکت در دادگاه بر سر آن خشونت فرا خوانده شد، اما حضور نیافت.

کمین الطیونه در ۲۲ مهر گذشته اتفاق افتاد. زمانی که حامیان حزب‌الله و جنبش امل در تجمعی مسالمت آمیز در برابر دادگستری لبنان به سیاسی‌کاری‌های برخی از قضات علیه این جنبش اعتراض می‌کردند و به طور ناگهانی شبه نظامیان ناشناس به تجمع حمله کرده و چند تن را به شهادت رساندند و ده‌ها تن دیگر را زخمی کردند.

تنها ساعاتی بعد از این کمین منابع لبنانی اعلام کردند «سمیر جعجع» رئیس حزب مسیحی «القوات اللبنانیه» پشت این حملات مسلحانه بوده است و به دلیل ارتباط نزدیکی که با سفارت عربستان و آمریکا دارد این احتمال وجود دارد که قصد ایجاد یک جنگ داخلی را در سر داشته باشد. با این وجود سمیر جعجع این اخبار را رد کرد و خود را مبرا دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار