روزانه ۸۰ تن مرغ در استان چهارمحال و بختیاری کشتار و توزیع می‌شود.

آقای ابراهیمی رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کمبود مرغ در استان وجود ندارد، گفت: روزانه حدود ۸۰ تن مرغ در استان کشتار و به بازار عرصه می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بهمن و اسفندماه پارسال میزان تولید مرغ در این مدت بیش از میزان مصرف روزانه بود و هر کیلوگرم مرغ گرم با قیمت ۲۹ هزار تومان در نقاط مختلف استان عرضه شد.

هم‌اکنون سه کشتارگاه مرغ در مرکز استان در ایام تعطیلات نوروز کشتار دارند و علاوه بر ناظران ذبح شرعی، یک دامپزشک، دو بازرس سازمان جهادکشاورزی و سه گشت سیار از زمان آغاز کشتار مرغ حضور و بر روند کشتار و حمل و توزیع مرغ نظارت دارند.


بیشتر بخوانید


یکی از بزرگترین مشکلات در حوزه تامین نیاز بازار مرغ بحث کشتار و توزیع مرغ است که با راه‌اندازی سامانه رهتاب با هدف توزیع عادلانه، سهولت در خرید و پوشش حداکثری فروشندگان و تنظیم الکترونیکی بازار این مشکل رفع خواهد شد.

این سامانه الکترونیکی در سال جدید در یک زنجیره بین سازمان جهاد کشاورزی استان، تولید کنندگان مرغ، کشتارگاه ها، فروشگاه‌های مرغ و نهاد‌های نظارتی فعالتر خواهد شد تا تخلف احتمالی به پایین‌ترین حد خود برسد.

راه‌اندازی سامانه جی پی اس و نصب در خودرو‌های حمل مرغ برای رصد بار از درب کشتارگاه تا فروشگاه‌های مرغ از دیگر اقدامات در امسال در کاهش تخلفات و قاچاق مرغ از استان به سایر استان‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.