رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص فریب خوردن با پیامک‌های جعلی در تعطیلات نوروز هشدار داد.

سرهنگ علی عباسی کسانی گفت: شهروندان هرگز به پیامک‌ها با عناوینی، چون عیدی اپراتور‌های تلفن همراه، سایت‌ها و سازمان‌ها و یا ابلاغیه قضایی (سامانه ثنا) توجه نکنند، زیرا مجرمان با دریافت شماره حساب اقدام به برداشت از حساب می‌کنند.

با توجه به شروع سال جدید و تعطیلات نوروز مجرمین سایبری محتواهای پیامکی نظیر برای دریافت عیدی خود کلیک کنید، از شما شکایت، مسدودی حساب و... ارسال می‌کنند.

 کاربران با مشاهده پیامک کنجکاو شده و بر روی لینک موجود در آن کلیک می‌کنند، و با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت‌بانکی متقاضیان  به سرقت برده  می شود.

شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که پیام‌های مربوط به شرکت، سازمان و یا قوه قضاییه با سر شماره شخصی ارسال نشده و در بیشتر موارد با سر شماره خاص و مربوط به نام آن سازمان ارسال می‌شود برای مثال پیامک‌های سامانه ثنا با سر شماره ADLIRAN ارسال می‌شود.

 سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند.

 مردم می‌توانند موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت ۲۴ ساعته اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.