مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر در سال گذشته به ۱۷ هزار و ۷۹۰ نفر حادثه دیده در مناطق مختلف استان امدادرسانی کردند.

پیام جلالی گفت: سال گذشته در حوادث جاده‌ای به یک هزار و ۲۲۲ نفر، زلزله چهار هزار و ۱۵۸ نفر، برف و کولاک ۱۲ هزار و ۱۱ نفر، سیل و آبگرفتگی ۹۷، حضوری ۴۳، شهری ۲۰۱، کوهستان ۴۶، دریایی و ساحلی چهار و صنعتی و کارگاهی یک نفر حادثه دیده امدادرسانی صورت گرفت.

او گفت: تعداد کل حوادث به وقوع پیوسته  ۴۶۶ مورد بوده است ودر سال گذشته سه هزار و ۸۷۵ نفر اسکان داده شدند که از این تعداد سه هزار و ۱۲۰ نفر گرفتار در برف و کولاک و ۷۵۳ نفر متاثر از وقوع زلزله بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: ۱۳۷ نفر در حوادث سال گذشته فوت کردند و در این حوادث ۲۴۸ نفر نجات یافتند که از این تعداد ۲۲۹ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۱۹ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

به گفته جلالی، طی یک سال گذشته ۶۷۴ تیم عملیاتی با ۲ هزار و ۲۹۰ نفر امدادگر و نجاتگر و ۳۸۹ دستگاه آمبولانس به صحنه حوادث اعزام شدند و ۱۰۵ مورد عملیات رهاسازی نیز توسط این جمعیت صورت گرفت.

جلالی گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به مردم هستند و در جهت سلامتی و کمک رسانی به هموطنان گام برمی‌دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.