مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به وزش تندباد در محدوده شرق استان در روزهای پنجشنبه و جمعه به شهروندان توصیه کرد از سفر به این منطقه در آخر هفته خودداری کنند.

منصور شیشه‌فروش گفت: بنا بر اعلام اداره‌کل هواشناسی اصفهان، تندباد لحظه‌ای و طوفان گرد و غبار برای روز‌های پایانی این هفته در استان پیش‌بینی شده است که در برخی ساعت‌ها سرعت آن به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

این شرایط جوی در روز پنجشنبه و جمعه مسیر‌های ارتباطی استان در مناظق مرکزی، شرقی، جنوب و شمالی را در برمی‌گیرد.

در این راستا مناطق شرقی استان شامل کوهپایه، سِجزی، نایین، انارک، جندق، خوروبیابانک، چوپانان و اردستان بیشتر با این پدیده مواجه می‌شوند.

به گفته او شهروندان بدلیل کاهش میدان دید و اختلال در تردد‌های جاده‌ای از مسافرت و جابجایی در مسیر‌های جاده‌ای در روز‌های پایانی این هفته خودداری کنند.

همچنین در صورت مواجهه با تندباد و طوفان از صعود به ارتفاعات و قرارگرفتن در زیر درخت‌های فرسوده اجتناب کنند.

شیشه فروش می‌گوید این پدیده جوی در حال حاضر در قالب ابرناکی، غبارآلودگی و وزش باد در بعدازظهر‌ها در بیشتر مناطق استان بصورت ضعیف وجود دارد و در پایان هفته تشدید می‌شودکه در این شرایط جوی، تخلیه انرژی بصورت باد به علت فاقد رطوبت بودن این سیستم جوی و نداشتن تغذیه رطوبتی روی می‌دهد و کانون‌های گرد و غبار را فعال می‌کند.

او همچنین به رانندگان توصیه کرد که در صورت رویارویی با این شرایط بلافاصله توقف کنند و در ایستگاه‌های امنیت و سلامت، مجتمع‌های رفاهی و خدماتی بین راهی اسکان یابند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: اکنون ۵۴ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی، ۲۹ ایستگاه سلامت و امنیت اصلی و فرعی، ۴۶ پایگاه هلال‌احمر و راهدارخانه و ۲۰۰ پایگاه اورژانس برای خدمات رسانی در حوادث احتمالی در جاده‌های ارتباطی استان دایر است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.