افزایش ۲ برابری حجم ترافیک مرسولات اینترنتی

حجم ترافیک مرسولات اینترنتی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش یافت.

آقای درگاهی مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰ هزار مرسوله اینترنتی در استان جابجا می‌شود، گفت: حجم ترافیک مرسولات اینترنتی استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافت.

از زمان شیوع ویروس کرونا، چهارمحال و بختیاری با افزایش ۵۰ درصدی ترافیک مرسولات اینترنتی در سال ۱۴۰۰ مواجه شد.

استان از نظر افزایش ترافیک مرسولات وارده، رتبه نخست کشور را در سال گذشته به خود اختصاص داد بر همین اساس از مجموع ۵۰ هزار مرسوله اینترنتی جابه‌جا شده در چهارمحال و بختیاری، ۴۰ هزار مرسوله وارده است.


بیشتر بخوانید


حدود ۹۵ درصد از مرسولاتی که تا حدود ساعت ۷ صبح وارد استان شوند در همان روز توزیع و تحویل داده می‌شوند و در برخی موارد که دریافت‌کننده در محل حضور نداشته باشد یا تحویل مرسوله تابع مقررات ویژه باشد، ممکن است زمان تحویل به بیش از یک روز برسد.

علت عمده تاخیر در تحویل مرسولات پستی در اواخر سال، زمان‌بر بودن سیر ورود مرسولات به استان است.

به طور کلی ورود افراد متفرقه به سالن تخلیه و ردیف بندی مرسولات در اداره پست استان نادرست است، اما برخی از مراجعه‌کنندگان به دلایلی اصرار دارند که هر چه سریع‌تر بسته خود را دریافت کنند و در مواردی مجموعه همکاران برای جلب رضایت رفاه حال آنان، اجازه می‌دهند این افراد در یافتن بسته پستی خود مشارکت کنند که این رویه از طریق دوربین‌های نظارتی ثبت و رصد می‌شود.

اگر چه پست متعهد است در صورت بروز آسیب بسته‌های پستی بر اساس مقررات، غرامت پرداخت کند، اما مهم‌ترین موضوع نامناسب بودن لفاف استفاده شده برای بسته‌بندی مرسوله است.

با توجه اینکه در فرآیند سیر مرسولات از مبدا تا مقصد در چندین نوبت، بسته‌ها به صورت عمده تقسیم، ردیف بندی و جابجا می‌شوند در صورتی که لفاف به کار رفته مناسب نباشد احتمال ضربه خوردن بسته وجود خواهد داشت.

تعداد نیرو‌های فعال در اداره کل پست استان ۱۲۳ نفر است که این تعداد نیرو در بخش‌های خصوصی و دولتی مشغول به فعالیت هستند.

این نیرو‌ها کار سنگینی را بر عهده دارند و سن بالای تعدادی از آنان دیگر اجازه ادامه فعالیت را نمی‌دهد.

به طور متوسط هر نامه‌رسان بین ۱۰ تا ۱۵ سال می‌تواند چنین کار سنگینی را بر عهده بگیرد که امید است با اصلاح ساختار و به‌کارگیری نیرو‌های جوان، از تجربه نامه‌رسانان قدیمی در بخش‌های دیگر حوزه پستی استفاده شود.

با اجرای طرح روستا بازار، محصولات تولیدی قابل‌عرضه با بازار‌های خارج از استان در قالب تجارت الکترونیک و توسعه خدمات پستی به نحو مطلوبی به دست مشتریان می‌رسد.

تاکنون ۸۰ فروشگاه اینترنتی در چهارمحال و بختیاری فعال‌شده است که تعدادی از این فروشگاه‌ها با حمایت از طرح روستا بازار، بخشی از تولیدات استان همچون صنایع‌دستی، محصولات باغی و گیاهان دارویی را به بازار عرضه می‌کنند تا سهمی در توسعه مشاغل خرد و همچنین مشاغل خانگی در استان داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار