داده‌های مکان سیستم عامل Android دقیق‌تر می شوند

براساس گزارش‌ها، گوشی‌های اندرویدی با تراشه اسنپدراگون ۸ می‌توانند داده‌های مکان را تا فاصله یک متری اندازه‌گیری کنند.

در ماه‌های آینده، گوشی‌های اندرویدی با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اسنپدراگون ۸۸۸ می‌توانند داده‌های مکان را تا فاصله یک متری (تقریباً سه فوت) اندازه‌گیری کنند.

به گزارش سایت engadget؛کوالکام از پلتفرم  RTX GNSS Trimble's RTX GNSS استفاده خواهد کرد تا به سازندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی، ارائه دهندگان خدمات و توسعه دهندگان برنامه اجازه دهد اطلاعات مکان دقیق تری را به کاربران ارائه دهند.

براساس گزارش‌ها، کوالکام دقت مکان اندروید را تا پنج برابر در مقایسه با قابلیت‌های فعلی بهبود می‌بخشد. به گفته تریمبل، این فناوری که در سه ماهه دوم سال جاری در دسترس همه خواهد بود. افزون براین کوالکام قصد دارد ویژگی‌هایی مانند هدایت سطح خط برای سیستم‌های ناوبری خودرو را فعال کند. همچنین این تراشه به  کاربران کمک می‌کند  تا راحت‌تر مسیر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و  مقصد‌های دقیق‌ و مسیرهای خلوت‌تری  را تعیین کنند.

داده‌های مکان Android

مشخص نیست که آیا تلفن‌های موجود می‌توانند از داده‌های مکان دقیق تری با این فناوری استفاده کنند یا خیر. بر اساس گزارش‌ها، کوالکام    به طور طبیعی سؤالاتی را در مورد حریم خصوصی ایجاد می‌کند. با این حال، کاربران همچنان می‌توانند سیستم ردیابی موقعیت مکانی را به طور گسترده و برای برنامه‌های جداگانه خاموش و سابقه موقعیت مکانی خود را از سیستم عامل Android حذف کنند.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار