تعزیرات حکومتی استان قزوین در سال گذشته به ۱۲ هزار پرونده تخلفات صنفی و اقتصادی رسیدگی کرد.

هوشنگ محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: این اداره کل در سال گذشته به بیش از ۱۲ هزار پرونده تخلفات صنفی و اقتصادی رسیدگی کرد که بخش کالا و خدمات با بیش از ۱۰ هزار مورد بیشترین فراوانی را در این پرونده‌ها داشت.

 همچنین پارسال هزار و ۱۳۹ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز و ۹۷۸ پرونده نیز در حوزه تخلفات بهداشتی و دارویی و درمانی در تعزیرات استان قزوین مورد رسیدگی قرار گرفت.

میزان محکومیت صادر شده در خصوص این پرونده ها هزار و۷۳۰میلیارد و ۸۸۴ میلیون ریال است.

میزان پرونده رسیدگی شده نسبت به سال قبل ۲۰ در صد افزایش پیدا کرده و میزان مبلغ ریالی محکومیت در رای نیز نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است.

 بیشترین تخلفات در حوزه کالا خدمات به عدم درج در حدود ۳۰درصد پروندها گرانفروشی کم فروشی عدم صدور صورتحساب و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی بوده است.

 درحوزه قاچاق نیز دخانیات ، سوخت ، البسه و ماینر بیشترین آمار رسیدگی ها را داشته اند.

 طرح تحول تعزیرات حکومتی امسال با هدف مبارزه با گرانفروشی و احتکار در نوروز در حال اجراست که در این طرح ها مراکز تولید توزیع و عرضه مورد بازدید و نظارت بر بازرسی ها قرار گرفته اند که از ثمرات آن ایجاد ثبات نسبی درربازار و تعدد کالاهای اساسی در بازار مصرف است .

طرح نوروزی در حال حاضر در ایام تعطیل و غیر تعطیل تا پایان نوروز برقرار است و مراکز توزیع کالاهای اساسی بخصوص فروشگاههای زنجیره‌ای و مراکز خدمات سفر از جمله مجموعه های بین راهی رستورانها غذا خوری ها سرویس های خدمات ببن شهری مورد بازرسی و بازدید مکرر قرار خواهند گرفت.

 از جمله ظرفیت های این طرح برخورد با تخلفات مشهود در محل جهت تسریع و فوریت برای رعایت حقوق عامه و شهروندان خواهد بود.

محمدی از مردم تقاضا کرد در این طرح ها همراه دستگاههای ذی ربط باشند و باشماره ۱۲۴ صمت و سامانه ۱۳۵تعزیرات گزارش های تخلف و مطالبات شان را بیان کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.