جزئیاتی از موشک SLS ناسا که در تابستان پرتاب می‌شود

ناسا قصد دارد در ماموریت آرتمیس ۱ اولین زن و اولین فرد سیاه پوست را روی ماه قرار دهد.

موشک سیستم پرتاب فضایی ناسا (SLS) با فضاپیمای اوریون در بالای آن به مرکز فضایی کندی رسید تا برای آزمایش نهایی قبل از مأموریت مخصوص ماه آرتمیس ۱ ناسا آماده شود.

به گزارش indianexpress، موشک برای آزمایش نهایی قبل از پرتاب روی سکو غلتیده شده است. این آزمایش که "تمرین لباس" مرطوب نامیده می‌شود، تیم ناسا پرتاب را از طریق عملیات بارگیری پیشرانه در مخازن موشک، انجام یک شمارش معکوس پرتاب کامل، نشان دادن توانایی بازیافت ساعت شمارش معکوس و همچنین تخلیه مخازن برای تمرین جدول زمانی و رویه‌ها آزمایش می‌کند.

موشک SLS ناسا

قبل از آزمایش، همه سیستم‌ها باید بررسی شوند. پس از تمرین، ناسا داده‌های آزمایش را قبل از تصمیم گیری در مورد تاریخ پرتاب‌های آینده بررسی می‌کند. چند روز پس از آزمایش، موشک و فضاپیمای یکپارچه به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه برمی‌گردند تا حسگر‌های مورد استفاده در طول تمرین را حذف کنند، باتری‌های سیستم را شارژ کنند، محموله‌های دیربار را ذخیره کنند و بررسی‌های نهایی را انجام دهند. حدود یک هفته قبل از راه‌اندازی، Orion و SLS برای آخرین بار به لان‌پد می‌روند.

تام ویت مایر، مدیر آژانس ناسا، در بیانیه مطبوعاتی گفت: "بیرون آمدن از ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه یک لحظه نمادین برای این موشک و فضاپیما است و این یک نقطه عطف کلیدی برای ناسا است. اکنون برای اولین بار در سکو هستیم، از سیستم‌های یکپارچه برای تمرین شمارش معکوس پرتاب و بارگیری موشک با پیشرانه‌های مورد نیاز برای فرستادن اوریون به ماه برای آماده‌سازی برای پرتاب استفاده خواهیم کرد."

موشک SLS

با آرتمیس، ناسا قصد دارد اکتشاف طولانی مدت در ماه، آماده شدن برای ماموریت انسانی به مریخ، همراه با سیستم‌های فرود انسان و یک دروازه در مدار دور ماه ایجاد کند. ماموریت آزمایشی پرواز بدون خدمه راه را برای بسیاری از ماموریت‌های ماه از جمله مأموریت‌هایی که اولین زن و اولین فرد سیاه پوست را بر روی ماه فرود می‌آورد، هموار می‌کند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
با یک دهم قیمت میتونستن موشک ماهواره بر روسا رو که دست کمی از این نداره رو بخرن ولی بخاطر اینکه روسا پول گیرشون نیاد نکردن
آخرین اخبار