ناسا زمان پرتاب موشک خود را قبل از ماموریت آرتمیس به ماه فاش کرد

ناسا زمان اولین تمرین کامل موشک خود را قبل از پرتاب ماموریت آرتمیس به ماه فاش کرد.

ناسا اولین تمرین پرتاب کامل فضاپیمای غول‌پیکر ۳۶۵ فوتی خود به نام "SLS" را برای اولین ماموریت ماه آرتمیس در اواخر تابستان امسال آغاز خواهد کرد.

به گزارش youm7، موشک و فضاپیما در حال حاضر در ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا قرار دارند. همچنین سفر چهار مایلی این موشک به سمت سکو از ساختمان مونتاژ در ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت شرقی آغاز خواهد شد که با سرعت ۰.۸ مایل در ساعت توسط Crawler-Transporter ۲ حرکت کرده و ۱۱ ساعت طول خواهد کشید.

ناسا به دنبال مطمئن شدن کیفیت خوب پرتاپ است، زیرا بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد هر پرتاب حدود ۴.۱ میلیارد دلار برای آژانس فضایی هزینه دارد. کپسول اوریون در بالای موشک سیستم پرتاب فضایی قرار دارد که اولین زن و افراد تیره پوست را در سال ۲۰۲۵ به ماه خواهد برد.هنگامی که  موشک Orion و فضاپیمای SLS روی سکو قرار می‌گیرند، مهندسان ناسا دو هفته برای آزمایش جامع پیش از پرتاب آماده می‌شوند، زیرا تا زمانی که به طور کامل آمده پرتاپ نشده اند باید روی سکو باقی بمانند.

 ماموریت آرتمیس

در ادامه به مهندسان و مدیران مجموعه‌ای از اطلاعات در مورد نحوه عملکرد موشک، نحوه انجام مراحل، و تصمیم گیری در مورد زمان پرتاب را اطلاع می‌دهد. همچنین شمارش معکوس به آن‌ها اجازه می‌دهد تا سیستم‌های خودکار روی موشک را آزمایش کنند و چگونه به سناریو‌های خاتمه پرواز پاسخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار