شکایت یک زن سیاه پوست از گوگل به دلیل تبعیض نژادی

یکی از کارکنان سیاه پوست گوگل، به دلیل تبعیض نژادی این شرکت علیه رنگین پوستان از غول فناوری آمریکا شکایت کرد.

اپریل کرلی، کارمند سابق گوگل که به مدت شش سال در این شرکت فعالیت می‌کرد، گوگل را متهم کرد که به طور سیستماتیک دستمزد کمتری را به کارکنان سیاه پوست پرداخت می‌کند.

شکایت او در دادگاه محلی منطقه شمالی کالیفرنیا در «سن خوزه» به ثبت رسید. در این شکایت این زن سیاه پوست اعلام کرد پس از اینکه به وضعیت کاری خود اعتراض کرده و خواستار اجرای اصلاحاتی در خصوص محدودیت‌ها و سیاست‌های دوگانه گوگل علیه کارکنان و متقاضیان سیاه پوست شده، بطور غیرقانونی در سال ۲۰۲۰ از این شرکت اخراج شده است.

کرلی همچنین ادعا می‌کند که در زمان استخدام، سطح پایین‌تری از مزایا به او تعلق گرفته و گوگل علی‌رغم مدرک کارشناسی ارشد و پنج سال سابقه کار، او را در سطح دستمزد «سطح ۳» که برای کارگران پایه لحاظ می‌شود، قرار داده است.

کرلی اولین کارمند گوگل نیست که این شرکت را به تبعیض نژادی علیه کارمندان سیاه پوست و به طور خاص علیه زنان سیاه پوست متهم می‌کند. تیمنیت گبرو، محقق و اخلاق شناس برجسته هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰ پس از اینکه از حذف نام خود از یک مقاله تحقیقاتی امتناع ورزید، از این شرکت اخراج شد.

بر اساس گزارش ها، بیش از ۴ درصد از کارمندان گوگل را سیاه پوستان تشکیل می‌دهند و ۸.۸ درصد از افرادی که در سال ۲۰۲۱ در این شرکت استخدام شده اند نیز سیاه پوست هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۵۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
نگفتید // گوگل چی گفته ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
چی ربطی به ما داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
ربطش اینه وقتی خواستی باهاش برجام امضا کنی بدونی درباره تو خاورمیانه ای چطور فکر میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
وقتی توی ایران یکی زمین می خوره همه بی دلیل متهم می کنند و دم از حقوق بشر می زنن و ربط می دن اونجا هم به ما و حقوق بشر مربوطه پس ببند گاله را
آخرین اخبار