تعدادی از مردم آمریکا در قالب یک سازمان از وزیر خارجه این کشور خواستند از جنایات صهیونیست‌ها در قبال منطقه النقب جلوگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان -۲۵۰۰ تن از مردم آمریکا در قالب یک سازمان مردم نهاد با نام «Code Pink» که سازمانی زنانه برای دفاع از حقوق مردم فلسطین است طوماری را امضا و اعلام کردند از سال ۱۹۴۸، صندوق ملی یهودیان برای آواره کردن فلسطینی‌ها از سرزمین هایشان به آن‌ها فشار آورده و حتی برای جلوگیری از بازگشتن فلسطینی‌ها در سرزمین‌های النقب درختکاری کردند!

بنابر گزارش عربی ۲۱ در این طومار آمده است وزارت امور خارجه آمریکا باید از صندوق ملی یهودیان درخواست کند تا پاکسازی قومی و جنگل‌کاری در النقب را متوقف کند، زیرا اهداف و نتایج این پروژه، کوچ اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌هایشان است و این صندوق نقش اصلی را در طرح اخراج فلسطینی‌ها از سرزمین هایشان ایفا کرده است.

تظاهرات ضد صهیونیستی در شیکاگو

در همین راستا تظاهراتی در اعتراض به ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، فردا در شهر شیکاگوی آمریکا، برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری فلسطینی وفا، «ائتلاف به خاطر عدالت در فلسطین» فراخوان برگزاری تظاهراتی را برای فردا یکشنبه، مقابل مقر دولت فدرال در شهر شیکاگوی آمریکا، با شعار «دست از سر فلسطین بر دارید»، صادر کرد.

به گزارش خبرنگار وفا، این اولین تظاهرات از سری فعالیت‌ها و تظاهرات‌هایی است که قرار است در شماری از شهر‌های آمریکا، در اعتراض به ادامه تجاوزات اسرائیل علیه مردم فلسطین، برگزار شود.

حامیان فلسطین در آمریکا اعلام کردند این تظاهرات که در روز‌های آینده برگزار می‌شود در اعتراض به ادامه سیاست تبعیض نژادی و مهاجرت اجباری اسرائیل علیه فلسطینیان است.

دیروز جمعه نیز صد‌ها نفر در مقابل سفارت خانه رژیم صهیونیستی در لندن تجمع کردند تا اعتراض خود را علیه اقدام اخیر این رژیم در تصرف زمین فلسطینیان اعلام کنند.

مردم منطقه النقب در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در برابر اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و تلاش این رژیم برای اشغال اراضی فلسطینیان در این منطقه دست به یک قیام جمعی زدند. این تحولات که اکنون در منطقه النقب در حال رخ دادن است نقطه عطفی در تاریخ این منطقه به شمار می‌رود که در گذشته سابقه نداشته است.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به این منطقه به منظور گسترش شهرک‌سازی‌های صهیونیستی است که به بهانه‌های واهی مردم النقب را هدف قرار می‌دهد. پیش از این نیز به دنبال اعتراضات و درگیری‌های شدید بین فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی در منطقه النقب در اراضی اشغالی ۱۹۴۸، دو نظامی صهیونیست زخمی شدند و یک خودرو به آتش کشیده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار