معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد رژیم صهیونیستی دریافته است در صورت زیر پا گذاشتن خطوط قرمز در مسجد الاقصی چه اتفاقی خواهد افتاد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مصاحبه با رادیو الاقصی تاکید کرد: برای آزادی اسرا راهی جز مبادله اسرا وجود ندارد که رژیم صهیونیستی را به آزادی اسرا به ویژه محکومان به حبس ابد وادار می‌کند.

وی تاکید کرد: ما در حرف و عمل بر پایبندی خود به ۶ اسیر زندان جلبوع تاکید می‌کنیم و اظهارات ابوعبیده برای کسانی که به وعده‌های القسام اعتماد دارند، یک تابو است.

العاروری تاکید کرد: عملیات اسرای جلبوع پیروزی بزرگ و شکستی برای رژیم صهیونیستی بود که علی رغم مخالفت زندانبان و خواست او و همه دستگاه‌های امنیتی این رژیم صورت گرفت و این بخشی از درگیری ما با رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: عملیات جلبوع به طور عمیقی در میان صهیونیست اثر گذاشت و ۶ اسیر سیلی محکم به گوش رژیم صهیونیستی زدند.

این مقام حماس خاطر نشان کرد: ملت فلسطین در یافا، الناصره، النقب، غزه، قدس و همه مناطق با مسئله اسرا مرتبط و به آن پایبندند و اگر این مسئله کنار گذاشته شود مسئله ما منقضی می‌شود.

وی افزود: ملت فلسطین در نبرد شمشیر قدس به پا خاست. رژیم صهیونیستی دریافته است در صورت تلاش برای زیر پا گذاشتن خطوط قرمز در مسجد الاقصی چه اتفاقی ممکن است بیافتد و ملت ما و به ویژه اهالی قدس ممکن نیست در برابر ایجاد تغییرات در این مسجد تسلیم شوند. رژیم صهیونیستی به سبب تعرض به مسجد الاقصی متحمل شکست بزرگی خواهد شد.

العاروری تصریح کرد: موضع حماس و همه گروه‌ها این است که ما با انتخابات داخلی که همه سازمان‌ها و نهاد‌ها را در بر می‌گیرد موافقیم. تقسیم انتخابات به انتخابات شورا‌های محلی مشخص، نمایشی است که ما بخشی از آن نخواهیم بود و بازی است که هدف از آن مشغول کردن افکار عمومی و ایجاد این توهم در مردم است که تشکیلات خودگردان دموکراسی را برقرار می‌کند.

وی افزود: انتخاباتی که نشان دهنده اراده ملت ماست بخشی از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است. ما مبارزه می‌کنیم تا اجرای انتخابات را در قدس اجباری کنیم و تاکید می‌کنیم انتخابات بدون قدس در کار نخواهد بود و فلسطینی هم بدون قدس وجود نخواهد داشت.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حما در پایان تاکید کرد که حماس با فتح جنگی ندارد و هیچ یک از ما نخواهد توانست دیگری را کنار بزند، زیرا ما در یک خانه زندگی می‌کنیم و باید با شیوه‌ای همراه با احترام اختلافاتمان را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار