با ادامه پیشروی های نظامیان روس در خاک اوکراین، وزارت دفاع آمریکا بار دیگر مسکو را به جنایت جنگی در این کشور متهم کرد.

بیست و هفتمین روز از جنگ اوکراین درحالی آغاز شد که نظامیان روس در چهار جبهه اصلی در حال پیشروی بوده و تنها ۲۵ کیلومتر با مرکز کی یف، پایتخت این کشور فاصله دارند.

این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل این هفته بار دیگر درباره دسترسی به کمک های بشر دوستانه، توقف جنگ و خروج نیروهای روسیه از اوکراین اقدام به رای گیری درباره یک قطعنامه جدید می کند.

از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین این دومین باری است که مجمع عمومی اقدام به صدور قطعنامه درباره این جنگ می کند. با این حال، برخلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل که لازم الاجرا تلقی می شوند، قطعنامه های مجمع عمومی صرفا جنبه سیاسی دارد.


بیشتر بخوانید:

عقب‌نشینی اروپایی‌ها از تحریم نفت روسیه
زلنسکی: مصالحه با روسیه باید در همه‌پرسی مردمی به رأی گذاشته شود


تحولات روز بیست‌ و هفتم از حمله نظامی روسیه به اوکراین را می‌توانید در ادامه مطالعه کنید:

زلنسکی: مذاکرات به سختی با روسیه در جریان است

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در پیامی توئیتری اعلام کرد: از طریق کانالهای مختلف در حال مذاکره با روسیه برای متقاعد کردن این کشور برای پایان دادن به این جنگ وحشیانه هستیم.

زلنسکی در ادامه تاکید کرد: مذاکرات با طرف روسی با مشکلات زیاد و گاهی با چالشهای مختلف مواجه است و به سختی پیش می رود ولی ما از تمام واسطه های بین المللی درخواست کرده ایم در این راه با ما همراهی کنند.

۲ سال پیش
بایدن: با متحدان مان در ناتو دیدار خواهم کرد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حساب تویتری خود در اظهاراتی ادعایی نوشت: فردا دقیقا یک ماه پس از جنگ وحشیانه پوتین در اوکراین، برای دیدار با متحدان و شرکای خود به اروپا سفر خواهم کرد.

او همچنین گفت: سفر من از بلژیک آغاز خواهد شد و در آنجا با متحدان ناتو، رهبران گروه هفت و رهبران اتحادیه اروپا دیدار خواهم کرد.

۲ سال پیش
ادعای جیک سالیوان: وضعیت روسیه به عنوان یک کشور قدرتمند آسیب دیده است

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد وضعیت روسیه به عنوان یک کشور قدرتمند آسیب دیده است.

او همچنین ادعا کرد: روسیه از طریق تهاجم سعی کرد اوکراین را تحت سلطه خود درآورده و غرب را تجزیه کند.

وی همچنین گفت: هدف از سفر بایدن به اروپا، تقویت بیشتر حضور ناتو در شرق، حمایت از اوکراین و تشدید تحریم ها علیه روسیه است.

۲ سال پیش
صدراعظم آلمان: به دنبال استقلال واردات انرژی از روسیه هستیم

صدراعظم آلمان اعلام کرد: ما در حال کار بر روی استقلال از واردات انرژی از روسیه در اسرع وقت هستیم و اگر موفق شویم، تاثیر این امر نمایان خواهد شد.

او همچنین گفت که رئیس جمهور اوکراین فوراً خواستار مذاکره مستقیم بین او و پوتین شده است.

۲ سال پیش
انهدام انبارهای مهمات اوکراین از سوی ارتش روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: انبارهای سوخت و مهمات ارتش اوکراین در شماری از شهرهای اوکراین از جمله کراماتورسک  منهدم شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: سایت‌های نظامی در اوکراین را با موشک‌های دوربرد و دقیق از هوا و دریا هدف قرار دادیم.

۲ سال پیش
مقام پنتاگون: نشانه ای از حمله شیمیایی قریب الوقوع ندیدیم

یک مقام ارشد پنتاگون گفت: ما نشانه هایی از حمله شیمیایی یا بیولوژیکی قریب الوقوع روسیه در اوکراین ندیده ایم.

۲ سال پیش
ادعای مقام اوکراینی در خصوص تلفات نیروهای روسیه

شبکه الجزیره به نقل از مشاور رئیس جمهور اوکراین مدعی شد: تلفات نیرو‌های روسی از آغاز جنگ به ۱۵۳۰۰ کشته رسیده است.

۲ سال پیش
پیشنهاد لهستان برای اخراج روسیه از گروه بیست

خبرگزاری رویترز مدعی شد لهستان در دیدار با مقامات آمریکایی پیشنهاد حذف روسیه از گروه بیست را داده و پاسخ مثبت دریافت کرده است.

۲ سال پیش
سی ان بی سی: بعید است اتحادیه اروپا روسیه را تحریم نفتی کند

شبکه سی ان بی سی به نقل از برخی منابع اروپایی گفت بعید است اتحادیه اروپا روسیه را به دلیل عملیات در اوکراین تحریم نفتی کند.

همچنین یک مقام در اتحادیه اروپا گفت: اقلیتی از کشورهای اروپایی از تحریم نفت روسیه حمایت می کنند.

۲ سال پیش
گوترش: از زمان شروع جنگ در اوکراین، ما شاهد رنج های انسانی بوده ایم

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با اعلام اینکه  از زمان شروع جنگ در اوکراین، شاهد رنج های انسانی بوده ایم، گفت: حدود ۱۰ میلیون اوکراینی مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند و به نظر نمی‌رسد که جنگ متوقف شود.

او گفت: قیمت مواد غذایی در جهان افزایش یافته است و کشورهای در حال توسعه بهای سنگینی را در نتیجه جنگ در اوکراین می پردازند.

۲ سال پیش
وقوع چند انفجار در کی‌یف

خبرنگار الجزیره اعلام کرد: صدای چند انفجار در کی‌یف، پایتخت اوکراین شنیده شده و آژیر خطر  نیز به صدا درآمده است.

رسانه های اوکراینی نیز اعلام کردند: آژیر خطر در چند شهر از جمله در لویو، خارکیف، کی‌یف، وینیتسا، میکولایف و چند شهر دیگر به صدا در آمده است.

۲ سال پیش
بلینکن: با لودریان در خصوص نشست فوق العاده ناتو گفت و گو کردم

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد با همتای فرانسوی خود در مورد روند نشست فوق العاده ناتو که این هفته برگزار می شود به گفت و گو پرداخته است.

۲ سال پیش
تأکید عربستان بر نقش اوپک پلاس در توازن بازار نفت

الجزیره گزارش داد هیئت وزیران عربستان سعودی بر اهمیت نقش اساسی توافق اوپک پلاس در تعادل و ثبات بازارهای نفت تاکید کرد.

هیئت وزیران عربستان سعودی همچنین مدعی شد جامعه بین‌المللی در حفظ منابع انرژی و ایستادگی قاطعانه در برابر حملات انصارالله نقش دارد.

۲ سال پیش
ادعای اوکراین در سرنگون ساختن یک موشک اسکاد روسیه

خبرگزاری اوکراین مدعی شد: نیروهای اوکراینی یک موشک اسکاد روسی را در شهر وینیتسا در مرکز اوکراین سرنگون کردند

۲ سال پیش
توقف خرید نفت خام و گازوئیل روسیه از سوی شرکت توتال فرانسه

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد شرکت توتال فرانسه اعلام کرده است که خرید نفت خام و گازوئیل روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ متوقف خواهد کرد.

۲ سال پیش
انگلیس: بیش از چهارهزار موشک ضد تانک به اوکراین داده ایم

نشریه تایمز گزارش داد که وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است: بیش از ۴۰۰۰ موشک ضد تانک در اختیار نیرو‌های اوکراینیقرار داده شده است.

۲ سال پیش
مسدود شدن دارایی‌های روسیه از سوی هلند

وزارت دارایی هلند در نامه‌ای به پارلمان این کشور از مسدود شدن بخشی از دارایی‌های روسیه در این کشور خبر داد.

طبق گزارش تی‌آرتی، وزارت دارایی هلند در نامه خود به پارلمان این کشور اعلام کرد: «هلند ۴۳۱.۲۴ میلیون دلار (۳۹۲ میلیون یورو) از دارایی‌ها و معاملات روسیه را تا ۲۱ مارس مسدود کرده است.»

۲ سال پیش
توقف پروژه های ژاپن و روسیه

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: ژاپن پس از خروج روسیه از مذاکرات صلح، پروژه های اقتصادی در خصوص جزایر مورد مناقشه کوریل را متوقف کرد.

۲ سال پیش
جان کربی: گسترش جنگ اوکراین به نفع ما نیست

جان کربی، سخنگوی وارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت: گسترش جنگ در اوکراین و استفاده از سلاح های کشتار جمعی به نفع ما نیست.

او در این مصاحبه مدعی شد: شکست مسکو در دستیابی به اهدافش در اوکراین از یکسو به دلیل شکست نظامی روسیه و از سوی دیگر مقاومت موفقیت آمیز در اوکراین بوده است.

او در ادامه ادعاهای خود گفت: نیروهای روسیه با مشکلاتی در برابر مدافعه اوکراینی ها روبرو شده اند.

 

۲ سال پیش
وزارت خارجه آمریکا: بلینکن اقدامات پوتین را محکوم کرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن و «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی وی در مورد تلاش شرکای ناتو و اتحادیه اروپا برای ارائه کمک به اوکراین گفتگو کردند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد بلینکن اقدامات پوتین را که منجر به کشتار غیرنظامیان اوکراینی می شود، محکوم کرد. بر اساس اعلام این وزارتخانه، بلیکن و همتای فرانسوی وی در خصوص انجام اقدامات بیشتر به منظور آنچه بازخواست روسیه و اوکراین خوانده شده، رایزنی کردند.

۲ سال پیش
وقوع انفجار شدید در کی یف

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: خبرنگار این شبکه از وقوع انفجار شدید در کی یف پایتخت اوکراین و شنیده شدن صدای آژیر‌های هشدار خبر داد.

۲ سال پیش
کرملین خطاب به آمریکا: روسیه دست به راهزنی نمی‌زند

کرملین درباره اظهارات بایدن درباره حملات سایبری احتمالی روسیه گفت: روسیه دست به راهزنی نمی‌زند.

سخنگوی کرملین افزود: روسیه پیش نویس اسناد را در چارچوب روند مذاکرات به طرف اوکراینی تحویل داد و کی یف به برخی از آن‌ها پاسخ داد. انتشار جزئیات مذاکرات روسیه و اوکراین ممکن است به روندی آسیب برساند که کندتر از آنچه ما امیدواریم پیش می‌رود. ما به نظرات کسانی گوش می‌دهیم که با عملیات نظامی در اوکراین موافق نیستند، اما آن‌ها در اقلیت هستند و ۲۵ درصد را تشکیل می‌دهند. روسیه قصد ندارد خلاصه‌ای از موضع خود در مذاکرات با طرف اوکراینی را منتشر کند.

 

۲ سال پیش
واکنش وزارت خارجه روسیه به اخراج دیپلمات‌های روس از بلغارستان

وزارت امور خارجه روسیه تصمیم اخراج دیپلمات‌های روس از بلغارستان را اقدامی تحریک آمیز دانست و متعهد شد به این اقدام پاسخ مناسب خواهد داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: در تصمیم مقامات بلغارستان، به پیامد‌های غیردوستانه این اقدام که با منافع ملی کشور و امید مردم بلغارستان مطابقت ندارد، توجه نشده است.

به دنبال عملیات نظامی ویژه روسیه برای حفظ جان غیرنظامیان دونباس، وزارت امور خارجه بلغارستان اعلام کرد ۱۰ نفر از دیپلمات‌های روس در این کشور عناصر نامطلوب هستند.

۲ سال پیش
توقیف ۷۸ هواپیمای ناوگان هوایی روسیه در خارج از این کشور

اینترفکس به نقل از وزیر حمل و نقل روسیه اعلام کرد: ۷۸ هواپیمای ناوگان هوایی غیرنظامی ما در خارج از کشور توقیف شد.

۲ سال پیش
پیشروی روسیه و تحت کنترل در آوردن یکی از مناطق دونتسک

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد نیرو‌های این کشور شش کیلومتر پیشروی کردند و منطقه اوروژاینویه را در دونتسک تحت کنترل خود در آوردند.

۲ سال پیش
بالا گرفتن درگیری‌ها در شمال کی یف

شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار این شبکه اعلام کرد صدای درگیری و انفجار در شمال کی یف، پایتخت اوکراین شنیده می شود.

۲ سال پیش
زلنسکی: آماده‌ام اولین گام برای پایان دادن به درگیری‌ها را بردارم

به گزارش بخش تصویری «آسوشیتدپرس»، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اواخر روز دوشنبه در پیامی ویدئویی اعلام کرد آماده است درباره تعهد کشورش برای عدم عضویت این کشور در ناتو در مقابل اعلام آتش بس، خروج نیرو‌های روسی از این کشور و ارائه ضمانت برای امنیت اوکراین با همتای روسی اش گفتگو کند.

او در این درخواستش که «سازشی برای همه» عنوان کرده به طور واضح اعلام کرد حاضر است اولین گام برای پایان دادن به درگیری‌ها را بردارد. زلنسکی در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد: در وهله اول آتش بس باید اعلام شود، نیرو‌های روسی باید از کشور ما خارج شوند و روسای جمهور (اوکراین و روسیه) باید با یکدیگر دیدار و در خصوص خروج نیرو‌های روسی و ارائه تضمینی برای امنیت اوکراین موافقت خود را اعلام کنند.

۲ سال پیش
تاکید آلمان بر نیاز کشور‌های اروپایی به نفت و انرژی روسیه

وزیر امور خارجه آلمان گفت این کشور و شماری از کشور‌های اروپایی نمی‌توانند واردات نفت روسیه را متوقف کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، آنالنا بربوک گفت همه کشور‌های اروپایی باید پیش از درخواست ممنوع کردن واردات انرژی از روسیه، درباره کاهش وابستگی به انرژی روسیه گفتگو کنند.

بربوک گفت: آنچه را که پیشتر درباره ممنوعیت واردات انرژی روسیه گفته بودم، تکرار می‌کنم. موضوع، تصمیم گیری نیست، بلکه موضوع، سطح وابستگی ما در زمینه انرژی است. این وابستگی در کشور‌های مختلف اروپایی متفاوت است.

۲ سال پیش
اعتراض ژاپن به تصمیم مسکو برای خارج شدن از مذاکرات صلح دو کشور

ژاپن به تصمیم روسیه برای رها کردن مذاکرات در خصوص معاهده صلح میان دو کشور اعتراض کرد.

ژاپن روز سه شنبه به تصمیم روسیه برای رها کردن مذاکرات در خصوص معاهده صلح میان دو کشور اعتراض کرد؛ اقدامی که مسکو دلیلش را موضع غیردوستانه توکیو در خصوص جنگ اوکراین دانسته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در سخنرانی در پارلمان مدعی شد: این وضعیت در واقع نتیجه تهاجم روسیه در اوکراین است. تلاش روسیه برای کشاندن این مسئله به روابط میان ژاپن و روسیه به شدت غیرقابل توجیه و مطلقا غیرقابل قبول است.

۲ سال پیش
حمله توپخانه‌ای اوکراین به چندین روستا در منطقه دونباس

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد مرکز مشترک نظارت و هماهنگی آتش بس و تثبیت اوضاع در جنوب شرق اوکراین امروز اعلام کرد توپخانه اوکراین چندین روستا را در منطقه دونباس هدف قرار داد.

۲ سال پیش
روسیه: آمریکا باید تشدید روابط با روسیه را متوقف کند

خبرگزاری تاس به نقل از سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا باید از تشدید روابط با روسیه، ایجاد تهدید علیه روسیه و تأثیرگذاری بر کی‌یف دست بردارد. روابط ما با آمریکا در آستانه قطع شدن است و واشنگتن تاثیر مثبتی بر کی‌یف نخواهد گذاشت.

۲ سال پیش
اولین مبادله اسرا/ شهردار ملیتوپل با ۹ سرباز روس مبادله شد

کمیسر حقوق بشر روسیه اعلام کرد روسیه و اوکراین نخستین عملیات مبادله اسرا میان دو طرف را هفته گذشته انجام دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، تاتیانا موسکالکووا افزود عملیات مبادله اسرا شامل ۹ سرباز روس بود و کی یف با آزادی آن‌ها مقابل آزادی ایوان فدوروف شهردار شهر ملیتوپل اوکراین موافقت کرد. او گفت پس از موفقیت نخستین عملیات مبادله اسرا، روسیه آماده است تا بیش از ۵۰۰ اسیر را که در اوکراین به اسارت درآمدند، مبادله کند.

کمیسر حقوق بشر روسیه تصریح کرد مسکو فهرستی از کارت‌هایی را که زندانیان خودشان نوشته بودند و نشان می‌دهد آن‌ها هنوز زنده اند، تهیه کرد. او افزود بیش از ۵۰۰ کارت تکمیل و به صلیب سرخ بین المللی ارائه شد.

۲ سال پیش
اوکراین: یک هواپیمای روسی، ۶ پهپاد و ۲ بالگرد را منهدم کردیم

الجزیره گزارش داد ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد نیروی هوایی این کشور طی چند ساعات گذشته یک فروند هواپیمای روسی، ۶ پهپاد و ۲ بالگرد را منهدم کرده است.

۲ سال پیش
درخواست زلنسکی برای دیدار با پوتین

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بر لزوم دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به هر شکل ممکن برای توقف جنگ در اوکراین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، زلنسکی در گفتگویی با رسانه سوسپیلنه (Suspilne) یک رسانه دولتی محلی در اوکراین گفت من فکر می‌کنم بدون این دیدار درک اینکه روس‌ها برای متوقف کردن جنگ آماده چه کاری هستند غیرممکن است.

زلنسکی اخیرا اعلام کرده بود بدون مذاکرات جنگ متوقف نخواهد شد و تاکنون بار‌ها خواستار برگزاری نشست با پوتین شده است.

۲ سال پیش
مخالفت اوکراین با ایجاد گذرگاه‌هایی برای خروج غیرنظامیان از ماریوپل

رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد اوکراین با پیشنهاد روسیه برای ایجاد گذرگاه‌های خروج غیرنظامیان و ملی گرایان بدون سلاح از شهر ماریوپل مخالفت کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، میخائیل میزنتسیف گفت کی یف به ملی گرایان دستور داد با پنهان شدن میان غیرنظامیان از این شهر خارج شوند.

او افزود: نئونازی‌ها بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار غیرنظامی اوکراینی و حدود هفت هزار خارجی را گروگان گرفته اند.

۲ سال پیش
پنتاگون: جنگ اوکراین به «جنگ فرسایشی» تبدیل می‌شود

به گزارش بخش تصویری «آسوشیتدپرس» مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند از آنجایی که روسیه تلاش هایش را برای وادار کردن شهر بندری «ماریوپل» اوکراین برای تسلیم افزایش داده، حمله این کشور به دیگر بخش‌های اوکراین زمین گیر شده است.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: ما در روز بیست و ششم از حمله روسیه به اوکراین قرار داریم. روسیه بطور واضح تاکنون نتوانسته به تمامی و حتی تعدادی از خواسته هایش در این جنگ دست یابد روسها ضرورتاً همچنان در خارج از کی یف، خارکیف و چرنیهیو (چرنیکوف) متوقف شده اند و این جنگ اوکراین به «جنگ فرسایشی» تبدیل می‌شود.

۲ سال پیش
مذاکرات روسیه و ژاپن درباره پیمان صلح متوقف می‌شود

رویترز به نقل از وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: مذاکرات با ژاپن در مورد پیمان صلح را به دلیل تلاش‌های ژاپن برای آسیب رساندن به منافع ما متوقف می‌کنیم.

۲ سال پیش
توافق لودریان و بلینکن درباره تقویت تحریم‌ها بر ضد روسیه

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد وزیر امور خارجه این کشور و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی درباره ادامه تقویت تحریم‌ها بر ضد روسیه توافق کردند.

وزارت امور خارجه فرانسه افزود: لودریان و بلینکن همچنین بر ضرورت تقویت امنیت تاسیسات هسته‌ای اوکراین و دستیابی به آتش بس فراگیر تاکید کردند.

۲ سال پیش
زلنسکی: ما نمی‌توانیم هیچ ضرب الاجلی از روسیه را بپذیریم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه در یک مصاحبه اعلام کرد اوکراین نمی‌تواند هیچ ضرب الاجلی از روسیه را برای متوقف کردن جنگ بپذیرد.

رئیس جمهور اوکراین با تاکید بر این مطلب که «مردم متحد هستند» افزود: «اینکه روس‌ها بگویند ما ضرب الاجلی اعلام می‌کنیم و سپس ما جنگ را متوقف خواهیم کرد، درست نیست، این موضع نتیجه نخواهد داد».

۲ سال پیش
روسیه و اوکراین اولین اسرای جنگی را مبادله کردند

خبرگزاری تاس به نقل از یک مسئول روس اعلام کرد روسیه و اوکراین اولین اسرای جنگی را مبادله کردند که طی آن ۹ نظامی روس آزاد شدند.

۲ سال پیش
بایدن: پوتین در حال بررسی استفاده از تسلیحات زیستی و شیمیایی است

خبرگزاری رویترز گزارش داد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در یک مراسم اندیشکده بیزنس راندتیبل (Business Roundtable) گفت نشانه روشنی وجود دارد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حال بررسی استفاده از تسلیحات زیستی و شیمیایی است.

۲ سال پیش
استعفای مشاور معاون جو بایدن در امور ایران و اوکراین

نانسی مک الدونی، مشاور امنیت ملی کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در حال استعفا از سمت خود است و فیلیپ گوردون، معاون وی جایگزینش خواهد شد. هم مک الدونی و هم گوردون از زمان مسئولیت هریس به عنوان معاون ریاست جمهوری آمریکا، به وی و جو بایدن در امور افغانستان، ایران، اوکراین و امنیت سایبری مشورت داده اند.

آنها به همراه کاملا هریس در چند سفر خارجی به آمریکای مرکزی، آسیا و اروپا حضور داشته اند و نقش مهمی در تشکیل راهبرد وی در خارج از آمریکا ایفا کرده اند. در بخشنامه کاری در کاخ سفید آمده است: مک الدونی برای ”تمرکز بر مسائل شخصی مهم“ استعفا می‌کند، اما کماکان یکی از حامیان هریس و دولت بایدن خواهد ماند. مک الدونی در دوره ۳۱ ساله مسئولیت خود به عنوان دیپلمات در وزارت خارجه آمریکا، در سمت‌های مختلفی نظیر سفیر آمریکا در بلغارستان و معاون دفتر آمریکا در جمهوری آذربایجان و ترکیه ایفای نقش کرده است.

۲ سال پیش
نگرانی آمریکا از رابطه تجاری چین با روسیه

هشدار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد «عواقب» هرگونه کمکی که چین ممکن است به تلاش‌های جنگی روسیه در اوکراین انجام دهد، می‌تواند رئیس‌جمهور چین، شی جین‌پینگ را مجبور کند بین یک رابطه تجاری سودآور طولانی مدت با غرب و مشارکت راهبردی رو به رشد با مسکو یکی را انتخاب کند.

تنها بر اساس جریان‌های تجاری، پس از تماس تصویری تقریباً دو ساعته بایدن با شی در روز جمعه و با تأیید کاخ سفید که تحریم‌های چین یک گزینه است، پکن خطرات زیادی را در پیش دارد. داده‌های تجاری بررسی شده توسط رویترز نشان می‌دهد با وجود رشد روابط تجاری با آسیای جنوب شرقی و اقتصادی که در دهه گذشته کمتر به تجارت وابسته است، منافع اقتصادی چین به شدت به سمت دموکراسی‌های غربی متمایل است. به گفته تحلیلگران، حمایت از متحد سیاسی روسیه برای چین چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، زیرا آمریکا و اتحادیه اروپا همچنان بیش از یک سوم صادرات چین را مصرف می‌کنند.

چاد باون، یکی از تحلیلگران ارشد اندیشکده «مؤسسه اقتصاد بین‌الملل پیترسون» در این زمینه، گفت: صرفا از جهت اقتصادی، چین با تمام این اقتصاد‌های غربی یکپارچه شده است و اجبار به انتخاب بین روسیه و دیگر کشورهای غربی برای چین بی‌معنی است.

کین گانگ، سفیر چین در آمریکا روز یکشنبه بر روابط نزدیک چین با روسیه تاکید کرد. چین در پاسخ به این سوال که آیا پکن از مسکو حمایت مالی می‌کند، به برنامه CBS گفت: چین با روسیه همکاری‌های تجاری، اقتصادی، مالی و انرژی معمولی دارد. این‌ها تجارت عادی بین دو کشور مستقل است که بر اساس قوانین بین المللی از جمله قوانین WTO (سازمان تجارت جهانی) است.

با توجه به اینکه چین دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین صادرکننده است، هدف قرار دادن پکن با نوع تحریم‌های اقتصادی گسترده‌ای که علیه روسیه اعمال شده است، پیامد‌های بالقوه جدی برای ایالات متحده و در سطح جهان خواهد داشت. از آنجایی که اقتصاد چین در ۲۰ سال گذشته به ۱۶ هزار میلیارد دلار رسیده است، وابستگی آن به تجارت با سایر کشور‌ها برای رفاه اقتصادی کاهش یافته است.

۲ سال پیش
وزیر دفاع آمریکا بایدن را در سفر به اروپا همراهی می‌کند

پنتاگون اعلام کرد لوید آستین در سفر جو بایدن به اروپا وی را همراهی می کند. این سفر به منظور پاسخ ناتو  به حمله روسیه علیه اوکراین انجام خواهد شد. آستین به تازگی پس از یک هفته ملاقات با متحدان ناتو، روز شنبه از اروپا بازگشت.

وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه «سی‌ان‌ان»، با اشاره به حمله روسیه به اوکراین، و پیشروی نیرو‌های روسیه در خاک این کشور، ادعا کرد که روسیه با آن سرعتی که میخواست، پیشروی نکرده است.

لوید آستین در ادامه مدعی شد: «روسیه فکر می‌کرد با سرعت بالایی کنترل کی‌یف پایتخت اوکراین را به دست بگیرد، اما این اتفاق نیافتاد. نیرو‌های روسیه از «مشکل پشتیبانی لجستیکی» رنج برده و به‌نظر می‌آید در استخدام نیرو‌های یگان اطلاعات رزمی موفق نبوده‌اند.»

آستین در اظهاراتی جداگانه با بیان اینکه متحدان واشنگتن در ناتو متحدتر از همیشه هستند، اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر تجمع نیرو‌های بزرگ روسیه در مرز‌های کشور‌های عضو ناتو وجود ندارد، زیرا نیرو‌های روسیه در چندین جبهه در اوکراین درگیر نبرد هستند.

۲ سال پیش
زلنسکی: مصالحه با روسیه باید در همه‌پرسی مردمی به رأی گذاشته شود

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد مردم باید صحبت کنند و به این یا آن شکل از سازش پاسخ دهند و آنچه را که مردم بخواهند موضوع گفتگوها و تفاهم ما و روسیه خواهد بود.

او گفت موضوعاتی که می تواند در هر همه پرسی مطرح شود می تواند مربوط به سرزمین های اشغال شده از سوی نیروهای روسیه از جمله کریمه یا تضمین های امنیتی ارائه شده از سوی کشورها به جای عضویت در ناتو به اوکراین باشد.

با نزدیک شدن به چهارمین هفته حمله روسیه به اوکراین، زلنسکی خواستار مذاکرات بیشتر شده است. رئیس‌ جمهور اوکراین پیشتر در یک پیام ویدیویی، خواستار مذاکره بدون تاخیر شد و هشدار داد که در غیر این صورت روسیه ضرر‌های بزرگی متحمل خواهد شد و افزود: «ما همیشه بر مذاکره اصرار داشتیم و همیشه راه‌حل‌هایی برای صلح ارائه کرده‌ایم. من می‌خواهم که اکنون همه صدایم را بشنوند، مخصوصاً در مسکو. اکنون زمان ملاقات است، زمان مذاکره است، زمان بازگرداندن تمامیت ارضی و عدالت برای اوکراین فرا رسیده است.»

۲ سال پیش
نگرانی کاخ سفید از وضعیت دفاعی خود در برابر تهدید‌های سایبری

آن نوبرگر، مقام ارشد امنیت سایبری کاخ سفید روز دوشنبه مدعی شد شرکت‌های مهم آمریکایی که زیرساخت‌های حیاتی را فراهم می‌کنند باید وضعیت دفاعی سایبری خود را به دلیل تهدیدهای دیجیتالی مداوم از جانب روسیه بهبود بخشند.

نوبرگر گفت: دولت اخیراً به صدها شرکت آمریکایی که ممکن است توسط هکرهای روسی هدف قرار گیرند، گزارش های طبقه بندی شده ارائه کرده است. این هشدار مبتنی بر "اطلاعات تهدید در حال تکامل" است.

کاخ سفید همچنین روز دوشنبه بیانیه‌ای کتبی از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کرد که در آن هشدار داد که مسکو ممکن است به دلیل «هزینه‌های اقتصادی بی‌سابقه‌ای که به روسیه تحمیل کرده‌ایم» حملات سایبری را انجام دهد.

پیشتر، دفتر تحقیقات فدرال و آژانس امنیت ملی و امنیت سایبری آمریکا در بیانیه ای اعلام کردند: حملاتی سایبری از طرف روسیه به شرکت های خدمات دفاعی را رصد کردیم.

۲ سال پیش
پیشنهاد روسیه برای رای گیری درباره قطعنامه بشردوستانه پیرامون اوکراین

روسیه خواستار رأی‌گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره پیش نویس قطعنامه بشردوستانه درباره اوکراین شده است.

این قطعنامه که قرار است روز چهارشنبه مورد بررسی و رای گیری قرار بگیرد خواستار یک آتش بس با مذاکره برای اطمینان از تخلیه سریع، ایمن، داوطلبانه، و بدون مانع همه غیرنظامیان در مناطق نبرد می شود.

۲ سال پیش
درخواست کمک آمریکا از چین

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: چین دارای نفوذ و تاثیر بر روسیه است و می‌تواند برای توقف خشونت تلاش کند، اما این کار را نمی‌کند. رئیس جمهور بایدن در تماس خود با رئیس جمهور چین پیامد‌های تصمیمات پکن درباره کمک به مسکو را مطرح کرده است.

پرایس افزود: کانال‌های ارتباطی متعددی بین دولت‌های آمریکا و چین وجود دارد و ما به استفاده از آنها ادامه خواهیم داد.

در همین حال کاخ سفید اعلام کرد: ائتلاف چین و روسیه موجب نگرانی واشنگتن و بسیاری از اروپایی‌ها است. ما انتظار داریم که ائتلاف چین و روسیه در روز‌های آینده موضوع بحث با متحدان مان باشد.

۲ سال پیش
واکنش آمریکا به موشک‌های فراصوت روسیه

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا روز دوشنبه گفت آمریکا نمی‌تواند ادعای روسیه مبنی بر استفاده ارتش این کشور از موشک‌های فراصوت علیه اوکراین را به طور مستقل تایید یا رد کند. وی افزود: اما استفاده از چنین تسلیحاتی از منظر نظامی چندان خردمندانه نیست. این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد: ”این احتمال وجود دارد که روسیه تلاش می‌کند پیامی را به غرب ارسال کند. این چندان امکان تحقق ندارد. “

روسیه روز شنبه اعلام کرد از موشک‌های فراصوت موسوم به ”کینژال“ (خنجر) برای نابود کردن یک انبار تسلیحات در منطقه ایوانو فرانکیوسک در غرب اوکراین استفاده کرده است. خبرگزاری اینترفاکس روسیه تصریح کرد: از زمان اعزام نیروی نظامی روسیه به اوکراین در روز ۲۴ فوریه، این نخستین بار است که روسیه سامانه کینژال را مستقر می‌کند.

۲ سال پیش
ادعای اوکراین مبنی بر اعمال خشونت نیروهای روسی

مقامات اوکراینی مدعی شدند نیروهای روسی اعتراضات مردم خرسون را با خشونت متفرق کردند.

نیروهای مسلح اوکراین می‌گویند نیروهای روسی از نارنجک‌های شوکر و تیراندازی برای متفرق کردن صدها معترض استفاده کردند. دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین ویدئویی را در توییتر منتشر کرد که نشان می‌دهد مردی با بازوبند پرچم اوکراین بر اثر شلیک گلوله زخمی شده است. مسکو هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد کرده است.

۲ سال پیش
نشست مجدد مجمع عمومی سازمان ملل درباره جنگ اوکراین

مجمع عمومی سازمان ملل این هفته، با انتقاد از ایجاد یک وضعیت انسانی "وخیم" در اوکراین، بار دیگر درباره دسترسی به کمک های بشر دوستانه، توقف جنگ و خروج نیروهای روسیه از اوکراین اقدام به رای گیری درباره یک قطعنامه جدید می کند.

از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین این دومین باری است که مجمع عمومی اقدام به صدور قطعنامه درباره این جنگ می کند. با این حال، برخلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل که لازم الاجرا تلقی می شوند، قطعنامه های مجمع عمومی صرفا جنبه سیاسی دارد. 

روسیه یکی از پنج کشور دارای حق وتو در شورای امنیت است و بدیهی است هر گونه قطعنامه ای که مغایر با منافع این کشور باشد از سوی مسکو وتو می شود. 

۲ سال پیش
پنتاگون نیروهای نظامی روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین متهم کرد

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک نشست خبری گفت: ما مطمئناً شواهد روشنی داریم که نیروهای روسی در جنگ اوکراین مرتکب جنایات جنگی می‌شوند. در این باره به جمع‌آوری شواهد بیشتر تلاش خواهیم کرد. در مورد اینکه چه نتیجه ای از این تحقیقات حاصل می شود، فعلا تصمیمی گرفته نشده است

۲ سال پیش

در حال تکمیل...

برچسب ها: اوکراین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
منظور از استعمار روسیه در ایران ستیز با نژاد اریایی در ایران هست که سالهاست به مدیریت و دستور روسیه داره انجام میشه .که نژاد ایرانی و اریایی را ریشه کن و تغییر بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
به نظر من پروژه نازی زدایی پوتین در اکراین جدید نیست ، این پروژه سالها پیش در ایران مخفیانه شروع شده و نسل کشی هم شروع شده ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
ریشه بحران اوکراین دخالت های امریکا وبرخی کشورهای اروپایی است که دنبال فروش جنگ افزار هستند و........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
روسیه آوکراین رو سریع بگیر تا وضعیت بدتر نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
جنگ سه هفته ای با ۲۰سال جنگ وخونریزی ونسل کشی درافغانستان وعراق وویتنام قابل مقایسه نیست.گرچه جنگ همیشه بدومنفورهست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
چقدر وقیح و پررو هست دولت امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
تو متجاوز بودن روسیه و ازون بدتر تطهیر کردن تجاوز به یه کشور شکی نیست
ولی آمریکا و انگلیس و فرانسه نمیتونن با این نمایش ها جناتهای بیشمار خود در ۴۰۰ سال اخیر در تمام جهان آفریقا ، شرق آسیا خاورمیانه و آمریکای شمالی و جنوبی رو ماسمالی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
ارباب داره سقوط میکنه و سقوط نوکر که حتمی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
پس سقوط اسرائیل حتمی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
ان شالله دولت روسیه منزوی شده و از هم بپاشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
خطاب به اونهایی که دستور دارند مرتب امریکا را وسط بکشن برای تطهیر روسیه :
هر دو جنایت کار هستند
یکی از اون یکی بدتر
سعی نکنید امریکا را وسط بکشید برای دیده نشدن جنایات روسیه
هم امریکا جنایتکار درجه یک هست هم روسیه جنایتکار درجه یک هست
این راهی که شما به دستور پوتین در پیش گرفتید راهی به جر ترکستان نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
صربستان از پیوستن به ناتو به خاطرجنایت علیه کودکان انصراف داد
توجه کنید غربگراها!!!!
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۲۲:۵۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
اینجور نیست که تو میگی این موضوع احتیاج به بحث بیشتری دارد .تو داری کثیفکاریهای غرب به ویژه آمریکا را باحمله روسیه به اوکراین کنار هم میگذاری میدونم چه قصدی داری نه داداش ایا لات متحده سالهاست که روزگار مردم دنیا را سیاه کرده پرونده آمریکا یک نقطه روشنی درش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
سفارت روسیه لانه جاسوسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
هدف روسیه ضربه زدن به ایرانیان و اریایی ها ست .چون فقط از این مردم میترسه و سالهاست داره تغییر نژادی میکنه در ایران به هم دست ها و عواملی که در ایران داره
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۲:۵۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
صحت خواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا یعنی فتنه. باز هم برید برای مذاکره، عبرت نمیگیرد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
کافر گرگ صفت همه را به کیش خود پندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
آمریکای فاسد
پس جنایت های خودت رو هم فهرست کن

امریکا در تاریخ 300 ساله خودش به بیش از 70 کشور حمله کرده
و فقط 20 سال از تاریخش رو در جنگ نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
آری از ژاپن و آلمان و رم و..... در زمان جنگ جهانی دوم
تا ایران و عراق و افغانستان و.....
و آمریکا ملت ها رو هم به جان هم انداخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
آمریکای لجن پراکن خودت از همه بدتری
خودت مسئول جنایتهای جنگی در دنیا هستی
Germany
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
کلاغ به کلاغ رسید گفت روت سیاه تو خودت از جنایتکاران طول تاریخ بشریت جنایتکار آری روی همه رو سفید کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
قرار به بررسی جنایات جنگی باشه غرب و رژیم صهیونیستی در صدر لیست قرار دارند. هر وقت به پرونده لشکرکشی و کشتار میلیونی و غارت منابع خاورمیانه و آفریقا به دست آمریکا و نوکرانش رسیدگی شد بعد میشه رفت سراغ پرونده‌های دیگه. فعلا رسیدگی به پرونده جنایات جنگی غرب اولویت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
رو که نیست سنگ پای قزوینه. آمریکا حداقل ۱۰ میلیون غیر نظامی فقط بعد از جنگ جهانی دوم کشته بعد دنبال تعیین جنایت جنگیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
مگر غیر از این هم هست. خب معلومه روسیه جنایت کرده. هرکشوری که به کشور دیگه حمله کنه جنایت کرده‌ . مهم نیست اسمت داعش باشه یا روسیه، عربستان باشی یا آمریکا، اسرائیل باشی یا طالبان، وقتی که حمله میکنی وقتی که زن و بچه رو قتل عام میکنی وقتی شهر هارو ویران میکنی یعنی جنایت کردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
اولا اینها ادعای آمریکاست و هر ویدئویی از اوکراین بیرون اومده چند روز بعد دروغ بودنش افشا شده. دوم اینکه فرضا روسیه عمدا غیرنظامیان رو هدف قرار داده بود، آمریکا در موقعیتی نیست که بخواد جنایتکار جنگی تعیین کنه و اول از همه باید به حساب سران رژیم آمریکا رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
پس بااین تفسیر ۸۱ نفر که درعربستان گردن زدند
جنایت جنگی در یمن در غزه در فلسطین جنایت در بحرین فضولی در سرتاسر دنیااز طرف آمریکای جنایتکار نیاز به جمع آوری اسناد نداره
آمریکا چی فکر کردی ملتها در تمام دنیا آگاهند
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۰۷:۱۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
ای سگ رو سیاه بیا تا من در لبنان و عراق وافغانستان ویمن و ایران و صدها کشور دیگر ده هزار کامیون کاغذ جنایت جنگی واسه ات آماده کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
مرگ
بر آمریکای جنایتکار. شیطان بزرگ، عامل فتنه در جهان و هر ظالمی
Germany
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
حیف که نمیشه فحش داد و گزنه تمام فحاشی دنیا برای آمریکا ی جنایتکار وحشی و نژادپرست است
آخرین اخبار