نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت : همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نبایستی شعار سال فقط بر روی سربرگ‌ها و تابلو‌ها بیاید، بلکه مسئولین باید درصدد اجرایی شدن آن باشند.

آیت الله مصطفی علما گفت : برنامه ریزی و سیاستگذاری جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۱ «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» توسط مسئولین ارشد کشوری و استانی مهم است اگر این شعار با برنامه ریزی و تلاش پیگیری شود، می‌تواند علاوه بر پیشرفت بخش‌های گوناگون در کشور مشکلاتی همچون بیکاری را که استان کرمانشاه به شکل جدی به آن گرفتار است را بر طرف سازد.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بروکراسی موجود در ادارات یکی از موانع تولید است و خواستار تسهیل در امر اشتغال و سرمایه گذاری در استان هستیم.

اقتصاد دانش بنیان پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی

استاندار کرمانشاه، اقتصاد دانش بنیان را پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت : بی شک با تحقق شعار سال شاهد تقویت امید، روحیه خودباوری و خوداتکایی در جامعه و کاهش مشکلات اقتصادی خواهیم بود.

بهمن امیری مقدم به تشریح برنامه‌های پیش بینی شده با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار و چگونگی حمایت از تولید و جذب سرمایه گذاری در سال ١۴٠١ پرداخت و راهکار‌های تحقق شعار سال را به عنوان راهبرد اساسی برای برون رفت از مشکلات و ایجاد رونق اقتصادی تبیین کرد.

 تدوین ساز و کار‌ها و فرآیند‌های جدید برای حمایت از ایده‌های نوآورانه و خلاقانه، نهادینه نمودن اقتصاد دانش بنیان و توسعه کسب و کار‌های دانش محور و نوپا انجام می شود شتاب بخشی به روند توسعه استان را با جهت دهی مناسب به منابع و براساس تخصص و اولویت‌های هر منطقه و شهرستان پیگیری خواهیم کرد.

با تسهیل سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار؛ حمایت ویژه‌ای را از طرح‌های توسعه ساز دانش بنیان در عرصه تولید کالا و خدمات خواهیم داشت.

اقتصاد دانش بنیان پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی است و با همدلی، همراهی و هم افزایی مطلوب دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و با حمایت صاحب نظران و مشارکت مردم تلاش خواهیم کرد نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم و در میدان عمل حمایت بیشتری از تولید به عنوان کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی داشته باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.