نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت : امر به معروف و نهی از منکر یک کار تشکیلاتی و اداری نیست، همه ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور موظف هستند به این مهم پایبند باشند.

آیت‌الله مصطفی علما گفت : امام راحل برای زنده نگه داشتن اسلام قیام کرد و ما هم موظفیم شعائر این دین را زنده و تقویت کنیم.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دین اسلام کسی را مجبور به روزه گرفتن نکرده و روزه‌خواری هم نوعا مهم نیست، بسیاری از افراد ممکن است به دلیل مریضی‌های مختلف و یا دلایل شخصی روزه نگیرند، اما نباید در جامعه و علنا حکم الهی را از بین ببرند و به این مهم بی احترامی کنند.

اعیاد قربان و غدیر مهمترین اعیاد کشور‌های عربی است همانطور که برای نوروز که جشنی باستانی و ملی است این چنین اقداماتی را به صورت خودجوش انجام می‌دهیم باید برای اعیاد مذهبی دین اسلام هم حساسیت لازم را داشته باشیم و ادارات در این زمینه می‌توانند بسیار نقش‌آفرین باشند.

نکات و سرنخ‌هایی که در دین اسلام است در هیچ دینی وجود ندارد و ما باید از ماه مبارک رمضان و عید فطر نهایت استفاده و بهره را ببریم ادارات و ارگان‌ها باید با نصب بنر و نوشته‌هایی در سطح شهر و در فضای مجازی این ذهنیت را در جامعه ایجاد کنیم تا جوانان و خانواده‌ها از برکات این ماه مطلع شوند.

فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید در همه ادارات

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید در همه ادارات، مساجد، هیات‌های مذهبی و بخش خصوصی فعال باشد، گفت : کسانی باید این مسئولیت را برعهده داشته باشند که خودشان عامل به این موارد باشند و مهمتر اینکه حرفشان برای جوانان و نسل امروز اثرگذار باشد.

بهمن امیری‌مقدم گفت : ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه اطهار باید در کرمانشاه نمود بیشتری داشته باشد که متاسفانه در ولادت امام زمان (ع) چنین اتفاقی نیفتاد.

در ماه مبارک رمضان نباید به دلیل روزه‌خواری به کسی بی‌احترامی کنیم و همه باید در این زمینه کار و تلاش نماییم، مقام معظم رهبری هم بار‌ها تاکید کردند که تذکرات زبانی را بیشتر کنید و در این زمینه هم اصناف و اتحادیه‌ها باید با تشکیل تیم‌های نظارتی فعالیت مغازه‌ها در ماه مبارک را رصد و از تخلف جلوگیری کنند.

از جامعه روحانیت و ائمه جمعه استان درخواست می شود ارتباطات خود را با جوانان بیشتر و آن‌ها را به سمت مسجد و مباحث اعتقادی جذب کنند متاسفانه امروز اولویت خانواده‌ها برای فرزندانشان کلاس زبان و ریاضی است و مباحث دینی و امر به معروف و نهی از منکر در حاشیه قرار گرفته است.

از وضعیت بهداشت و نظافت در مساجد استان و لزوم زیباسازی این اماکن مقدس گلایه داریم متاسفانه بسیاری از مدیران فقط جسمشان در جلسات حضور دارد و توجهی به محتوای جلسات نمی‌کنند لذا در انتصابات استان علاوه بر مباحث اعتقادی، پاک دست بودن، ولایتمدار بودن و متخصص بودن شاخص کرمانشاهی و کرمانشاه‌دوست بودن را هم مد نظر قرار می‌دهیم تا کسانی در مسند امور باشند که پیشرفت و تعالی این استان برایشان مهم باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.