رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: در راستای ارتقاء سطح اطلاع‌ رسانی مسافران نوروزی ۵۵ راهنمای گردشگر در ایام نوروز در کاشان آماده خدمت‌رسانی به گردشگران هستند.

مهران سرمدیان ضمن حضور ۵۵ راهنمای گردشگر در منطقه کاشان گفت: این راهنمایان که آموزش‌های لازم را در خصوص بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری منطقه فرهنگی کاشان دیده‌اند در راستای ارتقاء سطح اطلاع‌رسانی مسافرین نوروزی در این ایام در دو شیفت کاری آماده خدمت‌رسانی به گردشگران هستند.

این راهنمایان در بنا‌های مجموعه جهانی باغ فین، محوطه باستانی سیلک، حمام سلطان امیر احمد، مسجد و مدرسه آقابزرگ، خانه‌های تاریخی بروجردی و طباطبایی مستقر هستند.

او می‌گوید کاشان با وجود حدود ۷۰۰ خانه تاریخی ارزشمند که ۱۱۲ از این خانه‌ها ثبت ملی است، به شهر خانه‌های تاریخی شهرت دارد، که با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی کاشان و وجود جاذبه‌های متنوع در حوزه‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی، این شهر به یکی از مقاصد اصلی گردشگری تبدیل شده است.

به کارگیری راهنمایان مجرب برای معرفی شهرستان کاشان امری ضروری بوده و نقش آن‌ها در راستای توسعه گردشگری منطقه بسیار حائز اهمیت است.

به گفته سرمدیان راهنمایان منادیان فرهنگی این شهرستان هستند که با بیان علمی و شیوای خود در انتقال فرهنگ غنی گذشتگان به میهمانان و مسافرین نوروزی نقش بسیار مهمی دارند و بی شک معرفی تمدن و فرهنگ هرمنطقه بدون حضور راهنمایان در کنار علاقمندان و گردشگران امکان پذیر نیست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: ۳۵ نفر از این راهنمایان در بنا‌های تحت پوشش اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان و مابقی در بنا‌های تحت پوشش شهرداری کاشان مشغول فعالیت هستند.

منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.