کرملین با پیچیده عنوان کردن موضوع تحریم، به کشور‌های غربی هشدار داد که تحریم نفت روسیه به تعادل انرژی در قاره سبز ضربه خواهد زد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت موضوع تحریم نفتی موضوعی بسیار پیچیده است و تحریم نفت و گاز روسیه، شرایط را برای اروپا سخت خواهد کرد. به گفته این دیپلمات روسی، چنین تحریمی به طور کلی بر بازار جهانی نفت تاثیر بسیار جدی خواهد گذاشت.

بیانیه کرملین در بحبوحه فشار برخی از وزرای خارجه اتحادیه اروپا به منظور تحریم نفتی روسیه به دلیل درگیری این کشور در اوکراین منتشر می‌شود.

او همچنین گفت: ابتدا باید قبل از نشست بین پوتین و زلنسکی، پیشرفت اساسی حاصل شود. مذاکرات صلح با اوکراین آنطور که باید پیشرفت چندانی نداشته است. ادعا‌ها مبنی بر جلوگیری روسیه از تخلیه غیرنظامیان اوکراینی از طریق کریدور‌های بشردوستانه نادرست است. ملی‌گرایان اوکراینی به شهروندان اجازه نمی دهند از شهرهای تحت محاصره خارج شوند.

کاخ کرملین همچنین مخالفت خود را با حضور هر یک از کشورهای عضو ناتو در اوکراین به عنوان حافظ صلح اعلام کرد.

اوایل ماه جاری، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ممنوعیت واردات انرژی از روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های کاخ سفید علیه مسکو اعلام کرد.

با این وجود، کارشناسان آمریکایی تشدید تنش‌ها بین آمریکا و روسیه را درست نمی‌دانند. چندی پیش سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد که بحران کنونی اوکراین هیچ برنده‌ای نخواهد داشت و واشنگتن و مسکو باید شروع به بازسازی روابط خود کنند.

۲۴ فوریه (۵ اسفند)، روسیه در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس برای کمک برای مقابله با تشدید حملات نیرو‌های اوکراینی، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهد. این وزارتخانه همچنین نیرو‌های کی یف را به استفاده از روش‌های تروریستی مانند پنهان شدن در محله‌های مسکونی و پشت غیرنظامیان متهم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار