یک استاد اقتصاد گفت: برای تحقق شعار سال نخست باید موانع کسب وکار را اصلاح کنیم.

یک استاد اقتصاد گفت: شعار امسال رهبری «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» است؛ ایران از نظر فناوری در رتبه و جایگاه قابل قبولی قرار دارد، اما تبدیل دانش به تجارت و کسب‌وکار و توسعه و سودآوری آن مشکل است.

به گفته  علی سرزعیم   بخشی از این مشکل مرتبط با موانع کسب وکار است که متاسفانه در کشور وجود دارد و بخشی نیز متوجه تحریم‌ها است؛ تحریم‌های موجود فرصت رشد و شکوفایی فناوری‌های دانش‌بنیان را تا حد قابل‌توجهی محدود می‌کند، اما اگر به کشور‌های همسایه نگاه کنیم ایران از نظر رشد فناوری‌های نوین یک سر و گردن بالاتر است.

او می گوید طرح‌های دانش‌بنیان در کشور‌های منطقه بسیار ضعیف‌تر است و کشور ما اگر توسعه‌مندتر و بابرنامه‌تر در این عرصه گام بردارد، حتماً جلوتر از سایر کشور‌ها خواهد ایستاد، پس لازم است با انجام کار‌های کارشناسی ضعف‌های خود و زمینه‌های موجود برای توسعه در کشور‌های همسایه را بشناسیم و جدی‌تر از همیشه مطابق با نظر رهبری در این حوزه‌ها گام برداریم.

این استاد اقتصاد می گوید مذاکرات هسته‌ای شدیداً در تحقق شعار امسال رهبری راهگشا است، نخست باید موانع کسب وکار را اصلاح کنیم و فضای کسب وکار را بهبود دهیم و از سوی دیگر بحث تحریم‌ها را از طریق انجام یک توافق مطلوب تا حد ممکن برطرف کنیم که تمام این مسائل در پیشبرد شعار بسیار مهم رهبری در شروع قرن جدید موثر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.