یحیی سریع: مرحله دوم عملیات نظامی خود را آغاز کردیم

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آغاز مرحله دوم عملیات نظامی علیه اهداف سعودی در پاسخ به ادامه محاصره و تجاوزات ائتلاف متجاوز خبر داد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بیانیه «شماره ۲» در خصوص اجرای عملیات نظامی گسترده در عمق عربستان را اعلام کرد.

شبکه خبری المیادین گزارش داد، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد نیروهای یمنی در پاسخ به ادامه محاصره و تجاوزات، مرحله دوم عملیات نظامی خود را آغاز کردند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه «شماره ۲» خود درباره حملات پهپادی و موشکی یمن به تأسیسات نفتی شرکت «آرامکوی عربستان»، گفت: «عملیات نظامی، تأسیسات آرامکو در جده را هدف قرار داد و در این عملیات از موشک‌های قدس ۲ استفاده شد.»

یحیی سریع تأکید کرد: «به دشمن سعودی هشدار می‌دهیم که از هم اکنون حملات متمرکز را بر اساس بانک اهداف برای شکستن محاصره آغاز کرده‌ایم، با توکل به خدا از توسعه بانک اهداف در مرحله بعدی دریغ نخواهیم کرد.»


بیشتر بخوانید:

حملات پهپاد‌ی یمن به تأسیسات نفتی و آب‌شیرین‌کن عربستان + فیلم و تصاویر


این در حالی است که ساعاتی پیش ائتلاف سعودی از هدف قرار گرفتن یک مرکز پخش فرآورده‌های نفتی وابسته به آرامکو در جده خبر داد. 

شبکه خبری العالم تصاویری از پالایشگاه جده را نشان داد که در حمله جدید نیرو‌های یمنی به عربستان مورد هدف قرار گرفته شده است.

صابرین نیوز نیز با تأکید بر شکست آشکار سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» آمریکا در عربستان در بحبوحه هدف قرار دادن پالایشگاه‌های نفت در آرامکوی عربستان از سوی نیروهای یمنی، تصاویری از سوختن این تأسیسات منتشر  کرد.

شبکه خبری المسیره یمن نیز گزارش داد، نیرو‌های مسلح یمن در دومین بیانیه خود از عملیات نظامی گسترده علیه عربستان سعودی خبر دادند.

المسیره نوشت این در حالی است که کمتر از ۱۲ ساعت از دومین عملیات شکست محاصره یمن، که ساعاتی پیش از سوی سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح پخش شد، می‌گذرد.

نیرو‌های مسلح بعدازظهر امروز (یکشنبه) اعلام کردند که دومین عملیات شکست محاصره را انجام داده و تعدادی از تأسیسات حیاتی و حساس دشمن سعودی وابسته به آرامکو را در ریاض و ینبع و تعدادی دیگر از اهداف حیاتی و مهم در منطقه هدف قرار دادند. مناطق «أبها، خمیس مشیط، جیزان، صمتح و ظهران الجنوب».

این در حالی است که خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کرد یک هدف هوایی متخاصم که به سمت شهر جده پرتاب شده بود رهگیری و منهدم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
زنده باد مردم مظلوم یمن
آخرین اخبار