معاون دفاعی-امنیتی نخست‌وزیر دولت نجات ملی ضمن تبریک به ارتش، عملیات بامدادی انصارالله را بهترین پاسخ به محاصره مردم یمن دانست.

«جلال الرویشان» معاون دفاعی-امنیتی نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در واکنش به حمله بامدادی انصارالله به عربستان گفت: «عملیات شکست محاصره بهترین پاسخ به ادامه محاصره است و [عملیات‌هایی از این دست]ادامه خواهد داشت».

وی ضمن تبریک به ارتش و کمیته‌های مردمی گفت: «ما تنها کشوری در جهان هستیم که مورد تجاوز قرار گرفته و با محاصره ۲۵ میلیون شهروند همراه است. ارتش و کمیته‌های مردمی در مقابل تداوم محاصره ناعادلانه چاره‌ای جز انجام عملیات بازدارنده ندارند».

وی در انتها شکست محاصره را راهی برای آزادی، استقلال و صلح در یمن خواند.

رسانه‌های دولتی عربستان بامداد امروز گزارش دادند که نیرو‌های انصارالله یمن با حملات پهپادی و موشکی یک پالایشگاه گاز، کارخانه نمک‌زدایی آب، تاسیسات نفتی آرامکو و چند زیرساخت کلیدی دیگر را هدف قرار داده اند. خبرگزاری رسمی عربستان عکس‌های مختلفی از کامیون‌های آتش‌نشانی در حال خاموش کردن شعله‌های آتش منتشر کرد که گفته می‌شود در پی حملات پهپادی و موشک‌های بالستیک به جا مانده است.

شبکه الجزیره این حمله را نشانه تشدید حملات فرامرزی انصارالله به عربستان دانسته است. اخیرا شورای همکاری خلیج فارس مستقر در عربستان از طرف‌های درگیر یمن برای گفتگو در ریاض با هدف پایان دادن به جنگ دعوت کرده است، اما نیرو‌های یمنی گفته اندئتن‌ها در مذاکراتی که در یک کشور بی‌طرف برگزار بشود شرکت خواهند کرد و اولویت باید رفع محاصره ائتلاف در مناطق تحت کنترل این گروه باشد.

گفتنی است محاصره یمن در حالی وارد هفتمین سال خود می‌شود که تقریبا تمامی جمعیت این کشور را در یک بحران انسانی قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار