مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه گفت : ۶ باب کتابخانه عمومی در سراسر استان در روز‌های تعطیل آماده ارائه خدمات به اعضا و سایر علاقه‌مندان است.

معصومه حسنی‌خونسار گفت : تعداد ۶ باب کتابخانه عمومی در سراسر استان در روز‌های یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، یکم تا پنجم فروردین ۱۴۰۱ و روز‌های دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه آماده ارائه تمامی خدمات کتابخانه‌ای به اعضاء و سایر علاقه‌مندان به کتابخوانی خواهند بود.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه جدول کامل اسامی به همراه روز‌ها و ساعات فعالیت کتابخانه‌های عمومی کشور و استان کرمانشاه در تعطیلات نیمه نخست فروردین‌ماه به تفکیک در لینک https://nowruz.silib.ir قابل مشاهده است در این شش شهرستان در تعطیلات نوروز کتابخانه‌های عمومی به هم مخاطبان کتاب و کتابخوانی و میهمانان نوروزی خدمات امانت کتاب و کتابخوانی می‌دهند.

در شهرستان پاوه یک باب کتابخانه عمومی وحدت از ۲۹ اسفند تا پایان تعطیلات در ساعات کاری اعلام شده باز است و تعطیلی نخواهد داشت، در شهرستان اسلام آباد غرب یک کتابخانه عمومی ولایت هم همچنین در ایام نوروز روز‌های تعطیل به کتابخوانان خدمات رسانی می‌کند و در شهرستان دالاهو ۲ باب کتابخانه در نیمه اول تعطیلات تا ۶ فروردین تعطیلی ندارند.

در شهرستان کرمانشاه کتابخانه عمومی امیرکبیر از روز ۲۹ لغایت ۱۳ فروردین میزبان اعضای کتابخانه و میهمانان کتابخوان ایام نوروز ۱۴۰۱ خواهد بود به همین ترتیب در شهرستان سنقر و کلیایی ۲ باب کتابخانه علامه مجلسی و باقرالعلوم این شهرستان میزبان کتابخوانان ایام نوروز هستند و در شهرستان ثلاث باباجانی هم یک باب کتابخانه عمومی طالقانی در شهر تازه آباد تا پایان روز ۱۳ فروردین تعطیلی ندارد و میزبان اعضای کتابخانه است.

ساعت فعالیت کتابخانه‌های اعلام شده به صورت تک شیفت و صبح از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳می باشد و فقط کتابخانه عمومی علامه مجلسی شهرستان سنقر به صورت دو شیفت از ۸ صبح تا ۱۸ عصر خواهد بود لذا گفتنی است تمامی کتابخانه‌های عمومی تحت پوشش در روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۸ تعطیل هستند .

طرح خانه تکانی فرهنگی برگزار می شود

معصومه حسنی خونسار گفت : در طرح خانه تکانی فرهنگی و اهدای کتاب هر شهروند کرمانشاهی با اهدای یک جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی در توسعه فرهنگ مطالعه شهر خود سهیم است.

به گفته مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه طرح اهدای کتاب ویژه اسفند ماه هر سال است و با شعار «خانه تکانی فرهنگی» اجرایی می‌شود.

پارسال در این طرح مردم فرهنگ دوست استان کرمانشاه بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه اهدا کردند و در ۶ ماهه نخست امسال با اهدای بیش از پنج هزار جلد کتاب در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای آیندگان خود و همنوعان سهیم بودند.

علاقمندان می‌توانند برای اهدای کتاب با شماره ۳۸۲۱۴۷۲۳ تماس بگیرند و نیرو‌های نهاد کتابخانه‌ها به سرعت برای دریافت کتاب‌ها به درب منزل آن‌ها مراجعه می‌کنند.

در استان کرمانشاه ۸۹ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۱۸ باب کتابخانه عمومی مشارکتی فعال با سازمان‌ها دایر است که با نیرو‌های متخصص در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه فعالیت دارند.

طرح خانه تکانی فرهنگی برای چهارمین سال پیاپی در استان کرمانشاه اجرا می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.