رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت : تردد مسافران به استان در روز ۲۷ اسفند امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۹ درصد افزایش یافت.

سرهنگ اصغر زارع گفت: روز گذشته بیشترین حجم ورودی مسافر به استان در مسیر تهران به اصفهان و کاشان از آزادراه امیرکبیر و اصفهان به شهرضا بود و در ورودی‌های غربی استان از جمله زرین شهر نیز تاحدودی افزایش تردد مسافر گزارش شده است.

به گفته او تمام مسیر‌های اصلی و فرعی برون شهری استان توسط نیرو‌های پلیس راه بصورت حضوری و هوشمند تحت کنترل است البته مسیر کنار گذر شرق و جاده مبارکه نیز به سامانه هوشمند مجهز شده است.

بمنظور کاهش تلفات جاده‌ای ۱۰ ایستگاه امنیت و سلامت در ورودی‌های اصلی و چهار ایستگاه در راه‌های روستایی استان برای ایام نوروز دایر شده است.

سرهنگ زارع از وقوع سه حادثه تصادف و واژگونی در روز گذشته خبردادوگفت: این حادثه‌ها در مسیر‌های کاشان – قم، مبارکه – بروجن و اصفهان به نیک‌آباد روی داده است که در مجموع سه نفر فوت شدند.

عمده علت وقوع این حادثه‌ها را توجه نکردن به جلو و در نتیجه واژگونی خودرو عنوان کرد که آمار آن در استان چشمگیر است.

یکی از دلایل وقوع حادثه به‌ویژه در ایام تعطیل "رانندگان جدید" هستند که تجربه رانندگی در جاده‌های برون شهری را ندارند و بر این اساس به خانواده‌ها توصیه کرد که خودرو را به این افراد نسپارند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان همچنین خواب آلودگی و خستگی را از دیگر دلایل بروز تصادفات برشمرد و گفت: بدلیل اینکه راه‌های استان یکنواخت است رانندگانی که تجربه رانندگی در جاده‌های کویری را ندارند اغلب با این مشکل مواجه می‌شوند که در ایام نوروز باید با توقف در ایستگاه‌های سلامت و امنیت، سفری مطمئن برای خانواده خود رقم بزنند.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است.


منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.