گروه‌هایی از بنیاد مسکن در روستا‌های زلزله‌زده هرمزگان برای ارزیابی خسارت‌ها استقرار یافتند.

استاندار هرمزگان گفت: گروه‌های ارزیاب و عملیاتی هلال احمر، اورژانس، راهداری و اتفاقات برق و مخابرات بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه شش ریشتری در شهرستان بستک به منطقه اعزام و بررسی و اقدامات میدانی را انجام دادند.

مهدی دوستی صبج امروز (۲۷ اسفندماه) با اشاره به وقوع زلزله‌ای به قدرت شش ریشتر در بامداد روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه به مرکزیت کوخرد شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان، گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله، آماده باش کامل به دستگاه‌های مسئول و مرتبط اعلام و جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و مجموعه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی گفت: تیم‌های ارزیاب و عملیاتی هلال احمر، اورژانس، راهداری و اتفاقات برق و مخابرات نیز پس از وقوع این زمین لرزه به منطقه اعزام و بررسی و اقدامات میدانی را انجام دادند.

استاندار هرمزگان گفت: خوشبختانه و با لطف پروردگار، این زمین لرزه تلفات جانی نداشت و آسیب‌ها و خسارت‌های آن مربوط به ترک خوردگی دیوار برخی ساختمان‌ها و منازل بود.

دوستی گفت: برق ۱۱ روستا پس از وقوع زلزله قطع شد که با اقدام سریع، برق تمامی این روستا‌ها وصل و همچنین ارتباطات مخابراتی برقرار و آب این مناطق نیز در وضعیت پایدار است.

وی گفت: وضعیت برق، آب و ارتباطات مخابراتی در مناطق زلزله‌زده پایدار و برقرار است و تمامی مسیر‌هایی که مسدود شده بودند نیز بازگشایی شده است.

استاندار هرمزگان گفت: به دلیل وقوع زلزله و پس لرزه‌ها و نگرانی ایجاد شده در مردم در مناطق زلزله‌زده، چادر به اندازه کافی در سطح روستا‌های کانون اصلی زلزله که آسیب دیدگی در آن‌ها بیشتر بود، توزیع شده و در اختیار مردم قرار داده شده تا برای اسکان از آن استفاده کنند.

دوستی گفت از ساعت اولیه وقوع زمین لرزه، در روستا‌های کانون اصلی زلزله حضور پیدا کردیم و ضمن دیدار و گفتگو با مردم این مناطق، بازدید از منازل نیز صورت گرفت که عمده مشکل مربوط به ترک خوردگی دیوار منازل بود.

وی گفت: گروه‌هایی از بنیاد مسکن در روستا‌های زلزله‌زده مستقر شده‌اند و کار ارزیابی خسارت‌ها را انجام می‌دهند.

استاندار هرمزگان گفت: از رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور که از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله، پیگیر موضوع و وضعیت زلزله‌زدگان بودند و دستورات ویژه‌ای صادر کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

برچسب ها: هرمزگان ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.