بخشدار دیشموک گفت: در آستانه عید نوروز جشن عیدانه در شهر دیشموک برگزار می‌شود.

صفا حبیبی فر در جلسه شورای اداری این بخش با اشاره به زمینه سازی برای برگزاری جشن عیدانه در دیشموک گفت: مقدمات لازم برای اجرای باشکوه این جشن که از شبکه دنا پخش می‌شود فراهم شده است.

او با بیان اینکه این برنامه با مشارکت همه ادارات بخش برگزار می‌شود می گوید: این جشن عیدانه با رویکرد پخت غذا‌های محلی، برپایی سیاه چادر و آداب و رسوم مردم دیشموک برگزار می‌شود.

به گفته بخشدار دیشموک، این جشن با هدف ترویج شادی و نشاط و بیان آداب و رسوم غنی منطقه از شبکه استانی دنا در روز‌های بیست و هشتم از ساعت ۲۱ تا ۲۳ و روز بیست و نهم اسفند جاری از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۰ در شهر دیشموک برگزار و به صورت زنده می‌شود.

مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی هم از استقرار گروه‌های جهادی مختلف همزمان با تعطیلات نوروز در بخش دیشموک خبر داد و گفت: این گرو‌ها از ۲۵ اسفند تا هفتم فروردین ۱۴۰۱ در زمینه‌های فرهنگی، عمرانی و پزشکی به روستا‌های بخش دیشموک خدمات رسانی می‌کنند.

اسفندیار مختاری می گوید: بنیاد علوی گروه‌های جهادی را در زمینه تأمین مصالح برای کار‌های عمرانی حمایت می‌کند تا مشکلات روستا‌ها با ظرفیت گروه‌های جهادی رفع شود.

مختاری از حضور مدیرکل صداوسیما کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیشموک تقدیر کرد و گفت: حضور میدانی رئوف در دیشموک سبب توجه ویژه در خصوص انعکاس ظرفیت‌های دیشموک از شبکه دنا می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش دیشموک نیز می گوید: در صورت صدور مجوز ستاد کرونا مدرسه شهید بهروز در شهر دیشموک و مدارس روستا‌های اسفندان و مورخانی به عنوان محل استقرار مهمانان نوروزی تعیین شده اند.

اژدر گفت: این مدارس از ۲۸ اسفند تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۱ آمادگی پذیرش مهمانان نوروزی است.

عضو شورای اسلامی شهر دیشموک با اشاره به برگزاری جشن عیدانه و پخش مستقیم از شبکه استانی دنا می گوید: این جشن فرصت خوبی برای بیان ظرفیت‌های بخش دیشموک هست.

ایرج پذیرش از آمادگی شورا و شهرداری دیشموک برای برگزاری جشن عیدانه خبر داد و گفت: یکی از وظایف شورای اسلامی نظارت بر کار ادارات شهر دیشموک و پیشگیری از تخلفات است.

پذیرش با اشاره به جوانه زدن کرفس کوهی در کوه دل افروز می گوید: گونه گیاهی نادر کرفس دل افروز جوانه زده و توسط عده‌ای سودجو در حال انقراض هست، اما کسی پاسخگوی این مسئله نبوده و نگهبانی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.