حرم مطهر رضوی غرق سرور و شادی است

همزمان با میلاد منجی بشریت، حضرت مهدی (عج) حرم مطهر رضوی و مشهد الرضا غرق نور و شادی است.

زائران و مجاوران حرم ثامن الحجج (ع) امروز با حضور در بارگاه ملکوتی آن حضرت، میلاد مهدی موعود (عج) را به امام رضا(ع) تبریک گفته و در  جشن‌های نیمه شعبان واقع در رواق امام خمینی ره حضور پرشوری دارند. 

بامداد امروز نیز به مناسبت این روز فرخنده، مراسم شب احیای نیمه شعبان با موضوع لزوم شناخت امام عصر(عج) با سخنرانی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برپا  شده است

زائران و مجاوران حاضر در حرم مطهر رضوی، بعد از اقامه نماز صبح امروز نیز، در مراسم قرائت زیارت امین الله، در سخنرانی یکی از کارشناسان مذهبی و قرائت دعای ندبه شرکت کردند.

همچنین به مناسبت نیمه شعبان و در آستانه سال نو، مسیرهای تشرف زائران به حرم مطهر امام رضا(ع) به روضه منوره ساماندهی و تسهیل شده است.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: فضاهای پیش روی مبارک از مسجد گوهرشاد و بخشی از بالاسر مبارک حضرت و پایین پای مبارک به زیارت آقایان اختصاص یافته به طوری‌که یک دوم ضریح مطهر ویژه آقایان در نظر گرفته شده است.

محمد توکلی گفت: فضای پشت سر مبارک و پایین پای مبارک و بخشی از بالاسر مبارک نیز برای زیارت بانوان در نظر گرفته شده است،  از همین‌رو یک مسیر دسترسی از پایین پای مبارک در اختیار آقایان و یک مسیر دسترسی نیز در بالاسر مبارک در اختیار بانوان قرار گرفته است.

همچنین به مناسبت نیمه شعبان و سال نو، دیروز ره‌باغ حضرت زهرا (س) با مساحت ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع به منظور تسهیل دسترسی زائران به حرم مطهر به بهره برداری رسید.

این ره‌ باغ از شارستان رضوی بلوار شهید شوشتری آغاز شده و به ورودی صحن امام حسن مجتبی (ع) متصل می‌شود.
امروز همچنین از ساعت ۹ اجتماع، منتظران ظهور با حضور دلداگان حضرت مهدی موعود(عج) در میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود.

امشب نیز جشن شام میلاد صاحب‌الزمان(عج) از ساعت ۱۹، با شعرخوانی آئینی و اجرای گروه سرود آغاز می‌شود که یکی از کارشناسان مذهبی در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.