معاون دادگستری گیلان از شیوه جدید کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک‌های جعلی به نام قوه قضاییه خبر داد.

سید رحمن سیدزاده گفت: کلاهبرداران در شیوه‌ای جدید پیامک‌هایی جعلی به نام قوه قضاییه با محتوا‌هایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و ... که در نهایت به یک لینک پرداخت بر خط منتهی می‌شود، برای شهروندان ارسال می‌کنند.

از آن جایی که برخی شهروندان از نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند و مبلغ عنوان شده نیز بسیار ناچیز است، روی لینک کلیک کرده و اقدام به عملیات پرداخت وجه می‌کنند.

کلاهبرداران با ورود در لینک معرفی شده اطلاعات کارت بانکی متقاضی را به سرقت برده و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند و حتی ممکن است از طریق شماره گوشی متقاضی به تمام مخاطبین، این پیامک ارسال شود.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان گیلان از مردم خواست تا اصلا چنین پیامک‌هایی را باز نکرده و برای دیگران نیز ارسال نکنند.

سید رحمن سیدزاده، معاون دادگستری گیلان

به گفته آقای سیدزاده برای رویت ابلاغیه، اخطاریه یا شکواییه هیچ وجهی نباید پرداخت شود و وارد کردن هیچ رمز یا شماره حسابی لازم نیست.

او تأکید کرد: تمامی پیام‌های قوه قضاییه از سامانه‌ای به نام ADLIRAN ارسال می‌شود، شهروندان از باز کردن سایر پیامک‌های حاوی مفاهیم قضایی و حقوقی و لینک‌های جعلی اجتناب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.