تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص صنعت ماشین آلات با ۳۸ درصد کاهش سال ۱۴۰۰ را به پایان رساند.

آقای کورورش آسایش گفت: صنعت ماشین آلات در بازار سرمایه کشور شامل ۱۵ نماد می‌شود؛ که شامل نماد‌های لابسا، تپکو، تکمبا، تپمپی، تکنو، تکشا، لبوتان، لسرما، تایرا، وتوشه، لخزر، لخانه، لازما، تمحرکه و تفیرو است.

این شاخص که در ابتدای سال با ۲۷۸ هزار واحد کار خود رو شروع کرد با کاهش ۳۸ درصدی در انتهای سال به محدوده ۱۷۲ هزار واحد رسیده است. کمترین و بیشترین میزان این شاخص در یک سال گذشته به ترتیب ۱۶۸ هزار و ۳۰۷ هزار واحد بوده است. از جمله عوامل تاثیرگذار بر این صنعت، می‌توان به ممنوعیت واردات لوازم خانگی، افزایش قیمت‌های جهانی و قیمت ارز اشاره کرد.

او گفت: از منظر تحلیل تکنیکال، این شاخص از روند صعودی بلندمدت خود خارج شده، اما در روند میان مدت از کف کانال نزولی (طبق شکل) برگشت داشته است.

عید//// شاخص ماشین آلات در سالی که گذشت 38 درصد اُفت داشت

همچنین اندیکاتور آر اس آی (RSI) یک گارد صعودی به خود گرفته، چرا که پس از واگرایی مخفی منفی که در چارت مشاهده شد چند روز اصلاح قیمتی را در شاخص مشاهده شد و اکنون این شاخص می‌تواند از محدوده ۴۰ اندیکاتور rsi برگشته و صعودی شود.در اندیکاتور مکدی (MACD) نیز خط صعودی بالای خط نزولی است، اما زیر خط صفر و ابر قرار دارد که روند صعودی را کند می‌کند.

عید//// شاخص ماشین آلات در سالی که گذشت 38 درصد اُفت داشت
در اندیکاتور ایچیکومو (Ichimoku) نیز می‌توان مشاهده نمود که قیمت زیر ابر نزولی قرار دارد که نشان دهنده قدرت اندک سهم بوده و همچنین قیمت، خط تنکنسن و کیجنسن به نزدیکی یکدیگر نزدیک شده اند .

عید//// شاخص ماشین آلات در سالی که گذشت 38 درصد اُفت داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار