معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکنون به‌علت کمبودهای مالی، امحای پسماندهای عفونی را به تاخیر انداخته است.

حمیرا صفی قلی گفت: باوجودی که از قبل مصوبه امحای پسماند‌های عفونی در اصفهان وجود داشت، اما دانشگاه علوم پزشکی این کار را به تعویق انداخته است.

به دنبال برگزاری جلسه در استانداری، یک هفته زمان برای امحای پسماند‌های عفونی به مراکز درمانی داده شد و در پی آن در تاریخ ۱۹ اسفندامسال نامه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای پیگیری و عمل به مصوبات آخرین جلسه تخصصی کارگروه مدیریت پسماند استان اصفهان ارسال شد.

به گفته او سال‌هاست علی‌رغم پیگیری برای امحای پسماند‌های عفونی در شهر اصفهان شاهد اجرا نشدن آن از سوی مراکز درمانی هستیم.
پسماند‌های عفونی در دستگاه‌های اتوکلاو بی‌خطر می‌شود، اما مشکل اصلی ترکیبات پلیمری مثل سرنگ، سوزن و سرم و در محیط‌زیست است و تجزیه آن در محیط سال‌ها زمان می‌برد که امحای اصولی آن باید از طریق شرکت‌های خصوصی این کار صورت بگیرد.

تاکنون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای امحای پسماند‌های عفونی زیر بار شرکت خصوصی معرفی‌شده از سوی اداره کل محیط‌زیست استان نرفته و به دنبال تأسیس شرکت خصوصی در این زمینه است.

صفی قلی گفت: هدف ما امحای پسماند‌های عفونی در مهلت مقرر است و اگر تا زمان معین اقدامی را از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شاهد نباشیم، محیط‌زیست پیگیری را تا حصول نتیجه ادامه خواهد داد.

معاون محیط‌زیست اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان آمار کل پسماند‌های بی‌خطر شده بیمارستان‌ها و بی‌خطر نشده مراکز سرپایی را ۱۷ هزار و ۱۷۱ کیلوگرم در روز عنوان کرد و گفت: حجم پسماند‌های عفونی و تیز و برنده تولیدی در بیمارستان‌های شهر اصفهان به بیش از ۹ هزار و ۹۶۹ کیلوگرم در روز است.

در آخرین جلسه تخصصی کارگروه مدیریت پسماند استان اصفهان با موضوع دفع نهایی پسماند‌های پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موظف شد که در ۶ ماه آتی نسبت به تهیه و تأییدیه گزارش ارزیابی زیست‌محیطی واحد پسماند سوز پزشکی و احداث و راه‌اندازی آن اقدام کند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.