نمایندگان یونسکو و میهمانان خارجی شرکت کننده در آیین نوروز با استقبال مسئولان محلی وارد کنگاور شدند و از معبد آناهیتا بازدید کردند.

شهردار کرمانشاه گفت : آیین جهانی نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور امروز (چهارشنبه ۲۵ اسفند) با محوریت معرفی آداب و رسوم کرمانشاه در طاق بستان استان به عنوان دروازه تمدن برگزار شد.

نادر نوروزی گفت : جشن بزرگ نوروز از تهران آغاز و پس از همدان و کرمانشاه در استان کردستان به پایان می‌رسد.

کرمانشاه در روز سوم این رویداد میزبان این آیین در کنار مجموعه تاریخی و دریاچه طاقبستان بود.

آیین نوروز در ۱۲ کشور جهان برگزار می شود برای معرفی این آیین قرار است جشن‌هایی در مسیر تاریخ و تمدن ایران زمین که کرمانشاه هم یکی از سه شهر تاریخی این مسیر است.

برگزاری این آیین‌ها فرصتی برای معرفی ۴ هزار اثر تاریخی استان است که ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده و یک اثر ارزشمند ثبت جهانی شده‌ بیستون، ۵۰ منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری و ۱۴ روستای هدف گردشگری از جمله پتانسیل‌های گردشگری استان است .

کنگاور موزه‌ای از تاریخ ایران باستان

فرماندار کنگاور گفت : این شهرستان به واسطه بنا‌های باستانی و تاریخی متعدد باید موزه‌ای از تاریخ ایران باستان نامید که هرکدام به نوبه خود گردشگران را مسحور عظمت خود می‌کند.

فرزاد الماسی گفت : شهرستان کنگاور با داشتن پیشینه‌ای کهن و همپایه تاریخ ایران توجه بسیاری از باستان شناسان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایرانی را به خود معطوف کرده است.

در این شهرستان ۱۲۰ آثار ثبتی فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مذهبی ارزشمند به بلندای امروله وجود دارد که بیانگر عمق و ریشه این سرزمین است.

از همه افرادی که شهر کنگاور و آثار تاریخی و تمدنی آن را برای همه مردم ایران و جهان تبیین و معرفی می‌کنند قدردانی می‌کنیم، جا دارد که این اقدامات ارزشمند انجام و برای معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های ایران به جهانیان تبیین شود.

مثلث گردشگری غرب کشور، یک اقدام بسیار برجسته در راستای معرفی و تبیین بیشتر کنگاور، کرمانشاه، همدان و سنندج است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.