نماینده پیشین پارلمان کویت در اعتراض به اعدام ۸۱ نفر گفت دستگاهی که در نظام سعودی به عنوان دستگاه قضائی عمل می‌کند‏، سیاسی و امنیتی شده است.

نماینده پیشین پارلمان کویت اعلام کرد که ریاض شیعیان شرکت کننده در تظاهرات مسالمت آمیز را وابسته به گروه‌های تروریستی مانند داعش معرفی کرد و آن‌ها را به شهادت رساند.

عبد الحمید عباس دشتی در گفتگو با شبکه تلویزیونی نبأ گفت: «زبان یارای بیان احساس ما در قبال شهدا را ندارد. این افراد هیچ گناهی جز مطالبه زندگی عزتمندانه، آزادی بیان و تظاهرات مسالمت آمیز نداشتند. یک دستگاه قضائی جرم‌های آن‌ها را تعیین کرد که ذره‌ای شفافیت، بی طرفی و استقلال ندارد.»

او گفت: «در به اصطلاح عربستان، چیزی به نام دستگاه قضائی وجود ندارد. اکنون این دستگاه قضائی برای صدور حکم شایسته نیست و هیچ محاکمه‌ای برگزار نمی‌شود که ساده‌ترین اصول قضاوت را رعایت کند و هیچ تضمین‌هایی برای متهم وجود ندارد. هیچ وکیلی وجود ندارد. در نتیجه این دستگاه قضائی، سیاسی شده و امنیتی است. اسرای جنگی در این کشتار اعدام شدند. توافق‌های ژنو برای اسرا تضمین می‌کند که چگونه با آن‌ها رفتار شود.»

شنبه هفته جاری منابع خبری اعلام کردند که عربستان ۸۱ نفر از جمله ۷ یمنی و یک سوری را در بزرگترین اعدام در یک روز با ادعای داشتن عقاید انحرافی و ارتباط با تروریسم اعدام کرد. وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای جرم این افراد را علاوه بر داشتن عقاید انحرافی، مشارکت در قاچاق سلاح و ارتباط با انصارالله یمن و گروه‌های تروریستی نظیر داعش و القاعده عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار