آبشار مجن، آبشاری زیبا و باصفاکه یکی از جلوه‌های طبیعی شهر مجن است و در انتهای مجن دره‌ای زیبا با مناظری منحصربه فرد از کوه و دشت و رود، قرار دارد.

شهر شاهرود یکی از زیباترین شهر‌های استان سمنان است که با سفر به آن می‌توانید از مجموعه‌ای متنوع از جاذبه‌های گردشگری طبیعی بازدید کنید؛ از کوه و کویر گرفته تا آبشار و جنگل. آبشار مُجن یا تنگه داستان یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی زیبای شهرستان شاهرود است که در نزدیکی شهر کوچکی به همین نام واقع شده است.
آبشار مجن در میان یک دره واقع شده است که ریزش آب از میان صخره‌های این دره جذابیت این آبشار نه چندان مرتفع را دوچندان می‌کند. آب آبشار پس از فروریختن از صخره‌ها وارد رود مجن می‌شود. رودی به طول ۲۵ کیلومتر که البته میزان آب آن در فصل‌های مختلف متغیر است.
برای رسیدن به آبشار مجن باید قسمت کوتاهی از مسیر را در آب طی کنید. یک پیاده‌روی کوتاه در آب خنک و زلال شما را به آبشار مجن خواهد رساند.
 
گفتنی است، در فصل بهار بوی عطر گل‌های وحشی و در فصل تابستان گل‌های زیبای آفتابگردان بر زیبایی آن می‌افزایند و این آبشار در زمستان نیز بسیار دیدنی است و دسته‌های پر تعداد کبک شما را تا دهانه آبشار همراهی می‌کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.