معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فعالیت ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان و مشهد، برای ارائه خدمات درمانی خبر داد.

جواد حسینی گفت: برای نوروز ۱۴۰۱ در سطح استان ۵۰ بیمارستان و ۹۰۱ داروخانه،۱۳۶ مرکز جامع سلامت، ۵۱ مرکز واکسیناسیون برای خدمات به زائران و مجاوران پیش بینی شده است.

ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در سطح استان و مشهد برای ارائه خدمات درمانی فعال می شود.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا کنون در سطح خراسان رضوی ۹۷.۵ درصد دوز یک، ۷۰ درصد دوز دو و ۳۵ درصد دوز ۳ واکسن تزریق شده است.

به گفته‌ی او با توجه به آغاز واکسیناسیون کودکان ۵تا۱۱ سال تا کنون ۱۳.۲۹ درصد از جمعیت هدف تزریق واکسن داشته اند.

حسینی گفت: با توجه به اخباری مبنی بر کمبود دارو برای بیماران کرونایی هیچ کمبودی در استان برای دارو و فرآوده‌ها نداریم.

او گفت: پزشکان برای بیماران کووید با توجه به حال و وضعیت بیمار دارو خاص تجویز میکنن، دارویی تحت عنوان داروی کووید وجود ندارد همه‌ی دارو‌ها با توجه به تشخیص پزشک است.

۲۵۹ پایگاه ثابت اورژانس در استان

علی یزدانی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: در سطح استان ۲۵۹ پایگاه ثابت اورژانس قرار دارد که از این تعداد ۱۲۲ پایگاه شهری و ۱۲۷ پایگاه جاده است.

به گفته‌ی او اورژانس در مشهد پوشش ۶۰ درصدی را دارا است و در سطح استان،۵ پایگاه اورژانس هوایی ۵ دستگاه اتوبوس برای ایام نوروز پیش بینی شده است.

یزدانی گفت: تعداد تماس‌های سازمان اورژانس در حالت عادی روزانه ۱۰۰۰ تماس است که ایام پیک کرونا و نوروز به ۲۰۰۰ تماس روزانه هم می‌رسد از این تعداد تماس ۳۰ درصد موجب ماموریت میشود.

او گفت: در پیک نوروز اطراف حرم مطهر چهار پایگاه ثابت قرار دارد که اضافه بر آن ۱۰ دستگاه آمبولانس اضافه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.