مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : طرح سلامت نوروزی از امروز شروع و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد .

امیر کرمی گفت : طرح سلامت نوروزی تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد بازرسان بهداشت محیط سلامت جامعه را در بخش‌های مختلف توزیع و عرضه مواد غذایی، هتل و اماکن گردشگری، مهانسراها، اماکن عمومی، پارک ها، سلامت آب و ... تحت نظر دارند.

به گفته مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مجموع در این طرح ۲۹۰ کارشناس بهداشت محیط، در قالب ۹۷ اکیپ نظارتی و بازرسی سلامت استان را رصد می‌کنند.

 از تمام افراد درخواست می شود در طول اجرای این طرح حتما موارد تخلف بهداشتی را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

کار نوروزی کارشناسان بهداشت محیط از اوایل اسفندماه شروع شده با توجه شلوغی بازار نوروز و افزایش تقاضا برای خرید اقلام مختلف بویژه اقلام خوراکی کارشناسان بهداشت محیط از اوایل اسفندماه کار خود را با رصد بازار عید شروع کردند.

 بیش از ۱۸ هزار امکنه در سطح استان وجود دارد طی این مدت ۹۵۰ مورد بازرسی با همکاری ادارات مختلف از سطح امکان استان داشته ایم که از این تعداد بیش از هزار مورد آن به صدور اخطار نواقص بحرانی و غیربحرانی منجر شده است.

از مجموع اخطار‌های صادر شده ۸۶۹ مورد آن‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند که از این تعداد در نهایت ۲۵۹ واحد صنفی پلمب شده‌اند.

طی مدت دو سال شیوع بیماری کرونا، در مجموع بیش از یک میلیون و ۱۲ هزار بازدید از سطح اماکن استان به عمل آمده است.

از این تعداد بیش از ۱۵۰ هزار مورد منجر به صدور اخطار شده که بیش از ۲۵ هزار مورد آن‌ها به مراجع قضایی معرفی شده اند.

از این تعداد در دوران شیوع کرونا بیش از ۲۲ هزار واحد صنفی و اماکن دارای نقص، پلمب شده‌اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.