عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: فضای مجازی متاسفانه در کشور ما افسار گسیخته در حال تاختن است و هیچ مدیریتی بر آن وجود ندارد.

آقای حسن لطفی گفت: یکی از چالش‌های در جامعه وجود دارد و مردم نگران آن هستند که بحث صیانت از فضای مجازی است. فضای مجازی متاسفانه در کشور ما افسار گسیخته در حال تاختن است و هیچ مدیریتی بر آن وجود ندارد.

این عضو کمیسیون اجتماعی معتقد است در لابه‌لای همین فضای مجازی به خانواده‌ها و مدیریت جامعه توهین می‌شود و همین مسائل منجر به آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود که این مسائل مدیریت فضای مجازی را جدی‌تر می‌کند.

قرار گرفتن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در فهرست طرح‌های مورد بررسی صحن علنی مجلس با انتقادات گسترده کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها روبه‌رو شد، زیرا بسیاری از فعالان رسانه‌ای و مدنی این طرح را در راستای ایجاد محدودیت دسترسی به شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی تلقی کردند. 

آقای لطفی گفت: برای مدیریت فضای مجازی نیاز به قانون جامع داریم. باید مدیران شبکه‌های اجتماعی شناسایی شوند و سیستم نظارتی کشور به این افراد دسترسی داشته باشند تا از کانال مجموعه آن‌ها اهانتی به کسی بشود قابل پیگیری باشد.

این نماینده مجلس معتقد است آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح جامعه قابل کنترل نیستند و به هر طریقی به بعضی از افراد مختلف تهمت میزنند و منجر به رواج مسائل ضد اخلاقی در جامعه می‌شوند.

آقای محبی نجف آبادی  عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: مگر می‌شود یک نفر در فضای مجازی همه مفاسد را تبلیغ کند همه قانون‌ها را دور بزند و ما نتوانیم آن را پیدا کنیم هدف ما این است که این فضا را ساماندهی کنیم.

آقای لطفی معتقد است: باید با افراد متخلف در فضای برخورد قانونی شود و جرائمی هم پیش‌بینی شود که در بحث صیانت بازدارنده باشد. این مسئله باعث شد که مجلس در قالب یک کمیسیون مشترک به بحث صیانت از فضای مجازی بپردازد فضاسازی بر علیه مجلس و طرح صیانت انجام شده که عاقلانه نیست.

آقای رضا تقی پور رئیس کمیسیون ویژه صیانت گفت: «دو رویکرد تخصصی و سیاسی در مقابل طرح صیانت شکل گرفته که نتیجه رویکرد سیاسی حواشی به وجود آمده برای طرح صیانت است. تقریبا ۸۵ درصد بحث‌های انتقادی به طرح صیانت حاشیه‌ای و سیاسی، ده درصد هم انتقادات و ایده‌هایی بود که خیلی کارشناسی هم نبود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار