معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس گفت: صنعت پتروشیمی از نظر ارزش افزوده در جایگاه نخست و از منظر اشتغال در رده پنجم قرار دارد.

به گفته آقای حسن نشان زاده در بازدید از پتروشیمی ایلام، گزارش هفتگی و ماهانه تولیدات پتروشیمی باید جمع آوری و بررسی شود و سود و قیمت تمام شده هر واحد مشخص گردد.

او گفت: تکمیل صنایع پایین دست پتروشیمی نیز پس از رفع مشکلات بالا دست و پالایشگاهی از اولویت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: اگر این مجتمع به تولید ۱۰۰ درصدی برسد، علاوه بر سود دهی می‌تواند توسعه و پیشرفت منطقه را به دنبال داشته باشد و به سایر حوزه‌ها نظیر بهداشت و درمان و حوزه آموزش کمک کند.

نشان زاده گفت: نیروی فنی نفت و گاز کشور خالق حماسه‌های بزرگ هستند و می‌توانند در ایجاد کار‌های بزرگ سهیم باشند.

او گفت: هر کجا به جوانان اعتماد شد، نتایج موفقیت آمیزی حاصل می‌شود که همه باید در این راستا عمل کنیم که نمونه بارز آن جنگ تحمیلی است.

نشان زاده با بیان اینکه رسیدن به نقطه‌ی سوددهی با استفاده بهینه از سرمایه ملی، توسعه مسئولیت‌های اجتماعی، بهداشت، آموزش و اشتغال بیشتر را به همراه دارد، گفت: باید از سرمایه در دسترس به بهترین نحو استفاده کنیم تا بتوانیم در هر حوزه موفق باشیم.

او با یادآوری اینکه خوراک مجتمع‌ها اولویت نخست ما است، گفت: پس از این کار اقتصاد مجتمع هم در اسرع وقت به انجام برسد.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس در ادامه راه‌اندازی الفین سیزدهم در ایلام بدون حضور لایسنسور و وندور‌ها توسط جوانان را یک معجزه توصیف کرد و گفت: تولید محصول استراتژیک و راهبردی «دی‌متیل دی‌سولفید» در واحد گوگردزدایی پتروشیمی ایلام برای نخستین بار در ایران یک شاهکار بود.

نشان زاده گفت: منابع خدادادی نظیر نفت و گاز یک سرمایه برای نسل امروز و همچنین نسل‌های آینده است و باید نگاه به این منبع مصرفی نباشد.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس گفت: ایران ۲.۵ درصد کل تولید پتروشیمی و ۴ دهم درصد بازاریابی دنیا را در اختیار دارد.

او با بیان اینکه سرمایه گذاری بالا و هزینه زیادی در صنعت پتروشیمی صرف می‌شود، گفت: مهم‌ترین هدف از ایجاد پتروشیمی در تمامی کشور‌های دنیا خلق ثروت است.

نشان زاده امروز از بخش‌های واحد گوگردزدایی واحد hp و واحد الفین بازید کرد و در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفت.

برچسب ها: پتروشیمی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.