اجرای رزمایش دستگاه‌های خدمات رسان در کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: رزمایش انتظامی و ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ با مشارکت دستگاه‌های خدمات رسان در استان آغاز شد.

طی مراسمی و با حضور فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد و دستگاه‌های متولی، رزمایش انتظامی و ترافیکی ویژه نوروز ۱۴۰۱ این استان با هدف ارتقای ایمنی تردد‌ها آغاز شد.

سردار کیقباد مصطفایی در این رزمایش گفت: این رزمایش به نیابت همه نیرو‌های خدمات رسان برگزار شده تا  مسیر و مقصد را برای مردم ایمن کنیم.

او با بیان اینکه طرح ترافیکی نوروزی از امروز تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۱ ادامه دارد، می گوید: هدف از اجرای این رزمایش تسهیل در عبور و مرور و کاهش میزان تلفات است.

مصطفایی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۸۷۰ مورد تصادف درمحور‌های کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است، گفت: ۴۲ درصد تصادفات در استان به دلیل سرعت غیر مجاز بوده است.

به گفته فرمانده انتظامی استان، میزان تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری بالاتر است و این استان با وقوع ۲ هزار ۸۷۰ رتبه ۵ تصادفات کشور را دارد. 

او با اشاره به آغاز تعطیلات نوروز و افزایش مسافرت‌ها و به تبع آن افزایش ترافیک در محور‌های درون و برون شهری استان گفت: با حضور پلیس و دستگاه‌های خدمات رسان عضو ستاد سفر‌های نوروزی برای ایمن سازی محور‌ها و روان سازی ترافیک در جاده‌های مواصلاتی استان تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد هم در این رزمایش گفت: پیش بینی شده نوروز امسال تردد‌ها افزایش چشم گیری یابد پس لازم است که تمهیدات سفر اندیشیده شود.

سرهنگ بهنام ویسی پور می گوید: از ابتدای اسفند ماه امسال تاکنون تردد‌ها در جاده‌های برون شهری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه شعار امسال قانون مداری پرهیز از خطر و آرامش در سفر نامگذاری شده است، گفت: در ایام تعطیلات نوروز پلیس برای روان سازی ترافیک و ایمن سازی جاده‌ها برای مسافران نوروزی در همه جاده‌ها حضور فعال داشته و بر تردد‌ها نظارت می‌کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.