آژانس کنترل مواد مخدر گفت مرزهای افغانستان به تاجیکستان تقویت شود.

حبیب الله وحیدزداه، مدیر آژانس کنترل مواد مخدر زیر نظر رئیس جمهور تاجیکستان، در شصت و پنجمین مراسم نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد در وین گفت: قاچاق مواد مخدر از افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان در این کشور افزایش یافته است.

وحید زداه از افزایش قاچاق مواد مخدر به تاجیکستان پس از روی کار آمدن طالبان ابراز نگرانی کرد و در این راستا بر لزوم تقویت مرزهای تاجیکستان با افغانستان اشاره کرد.

وحیدزداه در گزارش خود از وضعیت مواد مخدر در کشور در سال ۲۰۲۱، از دستاوردها و مشکلات در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر صحبت کرد.

بر اساس گزارش آژانس کنترل مواد مخدر در سال ۲۰۲۱، ۴ تن و ۸۳ کیلوگرام بدست آمده است که این مقدار نسبت به سال ۲۰۲۰ بیشتر است.

آژانس کنترل مواد مخدر گفت که در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، حجم هروئین کشف شده ۲.۱ برابر و حجم مواد روانگردان کشف شده ۲.۴ برابر افزایش یافته است.

اولگ سیرو مولوتوف، معاون وزير خارجه روسيه در شصت و پنجمین نشست جلسه کمیسیون مواد مخدر در سازمان ملل متحد گفته بود که سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگهای یک مانع قابل اعتماد برای جلوگیری از گسترش مواد مخدر افغانستان در امتداد مرزهای شمالی ایجاد می کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.