معاون دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی از تهیه برنامه این سازمان در نیروبخشی مرزهای تاجیکستان با افغانستان و آمادگی برای تصویب و اجرایی شدن آن خبر داد.

والری سمریکوف، معاون دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی در جریان نشست شورای هماهنگی رئیسان مقام های صالح برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر کشورهای عضو این سازمان در مینسک اعلام کرد: برنامه نیروبخشی مرزهای تاجیکستان با افغانستان که در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) تهیه شده است، در درجه بالایی از آمادگی قرار دارد و می تواند در آینده نزدیک از سوی رؤسای کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی تصویب شود.

نشریه "SB. Belarus Today" به نقل از وی نوشت: "چند سالی است که ما یک برنامه هدف بسیار مهم و پیچیده را برای تقویت مرز تاجیکستان و افغانستان تدوین می کنیم و امروز در سطح بالایی از آمادگی است و ما هر کاری انجام می دهیم تا در آینده نزدیک از سوی سران کشورها تصویب شود و شروع به اجرای آن خواهیم کرد".

سمریکوف یادآور شد، که جریان اصلی مواد مخدر از مسیر به اصطلاح شمالی - از افغانستان - وارد قلمرو کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی می شود.

به دنبال نتایج نشست شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی که در پایان ماه ژوئن برگزار شد، بیانیه ای درباره وضعیت افغانستان به تصویب رسید که در آن سران بخش‌های دیپلماتیک این سازمان آمادگی خود را برای ارائه این موضوع تأیید کردند. کمک در مبارزه با تهدیدات ناشی از امنیت منطقه، از آن میان از نقطه نظر حفظ صلح و ثبات در مرزهای جنوبی انجمن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار