نمایشگاه تمبر نوروزی روز سه شنبه همزمان با آیین جهانی نوروز در موزه آرامگاه بوعلی سینا همدان افتتاح شد.

 

نمایشگاه تمبر نوروزی روز سه شنبه همزمان با آیین جهانی نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران در موزه آرامگاه بوعلی سینا همدان افتتاح شد.

آیین جهانی نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور صبح امروز (سه‌شنبه) با محوریت معرفی آداب و رسوم این مناسبت و با حضور گروه‌های منتخبی از اقوام مختلف ایرانی و مهمانانی از یونسکو در شهر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران آغاز شد.

 معاون گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی همدان در حاشیه این آیین با بیان اینکه نمایشگاه تمبر نوروزی همزمان با جشن جهانی نوروز گشایش یافته است گفت: تمبر به عنوان رسانه فرهنگ ساز در حفظ حافظه تاریخی ما نقشی عمیق دارد.

علی شیری گفت: جشن نوروز ریشه در ایران باستان دارد و بزرگ‌ترین، زیباترین و ارزشمندترین جشن ایرانی است که از دوران کهن و با تاریخچه‌ای غنی به جای مانده است.

به گفته او تمبر‌های نوروزی همواره با نماد‌های گل و شکوفه، هفت سین و نماد‌های طبیعت و ایران زیبا و دعای تحویل سال یکی از زیباترین مجموعه تمبر‌های جهان را به نمایش گذاشته که امروز در این نمایشگاه شاهد این مجموعه بی‌نظیر هستیم.

در این آیین همچنین نشان نوروز ۱۴۰۱ همدان در آیین جهانی نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور از سوی «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان به «حجت الله ایوبی» دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران اهدا شد.

استان همدان با داشتن بیش از یک هزار ۸۰۰ جاذبه طبیعی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری، در دسته پنج استان گردشگر پذیر کشور قرار دارد.

این رویداد در راستای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری غرب کشور در عرصه ملی و بین المللی در مسیر تهران – همدان – کرمانشاه – سنندج برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.